„Úseky dálnice D35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí tvoří její páteřní část, neboť po celkovém dokončení zde bude D35 společně s dálnicí D11 tvořit severní alternativu přetížené D1. Současná silnice I/35 již také vzhledem k vysokým dopravním intenzitám nesplňuje požadavky na bezpečnou a plynulou dopravu a každý nový úsek D35 tedy výrazně přispěje k zlepšení této situace. K dnes zprovozňovaným 13 kilometrům, díky kterým bude moci být konečně využíváno i třetí patro křižovatky Opatovice, přibude v příštím roce dalších 15 kilometrů, kdy bude dálnice dovedena až do Ostrova. Zbývající úseky D35 jsou ve vysokém stupni přípravy a všechny je máme v plánu zahájit v letech 2023 až 2025,“ uvedl při zprovoznění stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nejnáročnějším objektem celé stavby byla více než kilometr dlouhá estakáda, jejímž účelem je převedení dálnice přes záplavové území Labe.
Dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou a po dokončení bude s celkovou délkou přes 210 kilometrů druhou nejdelší dálnici v ČR. D35 je také v celé svojí délce součástí globální sítě TEN-T evropských dopravních koridorů.
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 157 km dálnic a 63,8 km silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovozní 46,5 km dálnic a 22,7 km silnic I. třídy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva