SŽDC: Cestování vlakem na trati Hradec Králové-Trutnov je rychlejší a bezpečnější

01.04.2017 17:40 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila revitalizaci železniční trati Hradec Králové – Jaroměř – Trutnov. Největším přínosem projektu je zvýšení bezpečnosti, zlepšení jízdního komfortu a zvýšení rychlosti železniční dopravy.

SŽDC: Cestování vlakem na trati Hradec Králové-Trutnov je rychlejší a bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku, mostů, propustků a technologických zařízení s ohledem na požadovanou traťovou rychlost, která se místy zvýšila až na 120 km/h. Stavbaři také zrekonstruovali železniční stanice a zastávky. Cestující ocení pohodlnější a bezpečnější nástup do vlaku ze zvýšených nástupišť.

Součástí stavby byla také úprava přejezdových zabezpečovacích zařízení. Železniční přejezdy, které byly dosud vybaveny pouze výstražným křížem, byly doplněny světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením. Nové traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie včetně kabelizace bylo zřízeno mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi a také v úseku Česká Skalice – Starkoč – Červený Kostelec – Malé Svatoňovice, kde nahradilo telefonický způsob dorozumívání.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech a zajištění větší plynulosti železniční i silniční dopravy v uvedeném úseku.

Projekt s názvem Revitalizace trati Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov byl výrazně podpořen finančními prostředky z Evropské unie. Jednalo se o fázovaný projekt, kdy I. fáze projektu byla spolufinancována v rámci OPD 2007–2013 a fáze II v rámci OPD 2014–2020. Celkové náklady projektu (I. i II. fáze) činily 998 643 403 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu byl až do výše 802 728 373 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

7:16 Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

V období od 1. do 15. prosince 2024 proběhly rozsáhlé kontroly nákladní dopravy po celé České republ…