„Už třetí rok po sobě nepřekročil počet mimořádných událostí na české železnici hranici tisíce případů. Loňský výsledek je nejlepší za posledních pět let. Současně se snižuje podíl odpovědnosti našich zaměstnanců, který se přiblížil deseti procentům,“ konstatuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Manažer drážní infrastruktury tak nesl odpovědnost za necelou stovku mimořádných událostí.
Na kolejích SŽDC vloni zemřelo 234 osob, což znamená téměř šestnáctiprocentní pokles oproti roku 2014. Více než dvě stovky z nich přitom jednaly ve zřejmém sebevražedném úmyslu. Na železničních přejezdech došlo k 154 střetům drážních vozidel s účastníky silničního provozu včetně chodců, které si vyžádaly 32 životů. Již třetí rok po sobě přitom z viny SŽDC nezemřel na drahách ani jeden člověk, stejně dlouho nezpůsobil správce kolejí žádnou nehodu na přejezdu.
Méně pozitivní bilanci přinesla výše odhadnutých hmotných škod, která dosáhla téměř 529 milionů korun. To je o 291 milionů více než v předchozím roce, což znamená nárůst o plných 122 procent. Bohužel již několik let také dochází k mírnému nárůstu počtu událostí, při kterých drážní vozidla nezastavila před návěstidly zakazujícími jízdu. Vloni bylo zaznamenáno 89 takových případů, pouze jednou však byla odpovědnost na straně SŽDC.
Černým dnem české železnice se stal vloni 22. červenec, kdy na železničním přejezdu ve stanici Studénka zůstal stát mezi staženými závorami kamion s polskou registrační značkou, do kterého vzápětí narazilo pendolino jedoucí na expresu z Bohumína do Františkových Lázní. Nehoda si vyžádala životy tří cestujících, další čtyři byli zraněni těžce, stejně tak strojvedoucí vlaku. Hmotná škoda přesáhla 157 milionů korun, což byla téměř třetina z celkových škod za loňský rok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva