Část čtvrtého koridoru mezi pražskou Uhříněvsí a Voticemi prošla postupnou modernizací v letech 2005 až 2013. Nyní byl tento více než 50 kilometrů dlouhý úsek vybaven také systémem ETCS. Jde o standardizované evropské vlakové zabezpečovací zařízení, které zajišťuje plynulý provoz v mezinárodním železničním provozu mezi odlišnými systémy národních železnic. Jeho instalace současně zvyšuje bezpečnost vlakové dopravy.
Právě dokončená akce je součástí instalace systému ETCS na celé trati z Prahy přes České Budějovice a Horní Dvořiště na státní hranici s Rakouskem. K tomu ale dojde až po dokončení právě probíhajících stavebních akcí v úsecích Votice – Sudoměřice u Tábora a Doubí u Tábora – Soběslav a připravované poslední stavby mezi Ševětínem a Nemanicemi.
Stavební práce se odehrávaly ve stanicích Praha-Uhříněves, Říčany, Strančice, Senohraby, Čerčany, Benešov a Olbramovice i ve všech mezistaničních úsecích. Zahrnovaly instalaci balíz do kolejí a také výstavbu radioblokové centrály (RBC). Současně se provedly úpravy stávajících staničních i traťových zabezpečovacích zařízení, která budou zajišťovat přenos dat o volnosti úseků, stavu jízdních cest, přejezdů a dalších informací do RBC.
Celkové investiční náklady stavby s názvem ETCS Praha-Uhříněves – Votice činí 211 273 444 Kč. Akce je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Míra podpory EU je 85 % ze způsobilých nákladů. Výše dotace činí maximálně 162 586 940 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva