Správa železnic: Mezi Hustopečemi a Šakvicemi vyjedou v neděli elektrické vlaky

10.12.2020 16:00 | Zprávy

Modernizace trati mezi Hustopečemi u Brna a Šakvicemi míří do finále. Projekt zahrnuje rekonstrukci obou stanic, elektrizaci trati mezi nimi, instalaci nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a zvýšení zabezpečení přejezdů.

Správa železnic: Mezi Hustopečemi a Šakvicemi vyjedou v neděli elektrické vlaky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic jej stavebně dokončí příští rok v březnu. Již tuto neděli přitom dojde k zahájení provozu elektrických vlaků. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 1,6 miliardy korun.

V uplynulých měsících se hlavní stavební práce přesunuly z Hustopečí do Šakvic, kde mimo jiné vzniká nový podchod. Ten zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště a zároveň vytvoří kratší a bezpečnější cestu pro veřejnost směrem od autobusového terminálu. Dál se pracuje také na nástupištích, zabezpečovacím zařízení a železničním svršku, kde se práce soustředí v liché kolejové skupině. V té sudé již probíhá zkušební provoz.

Ve stanici Hustopeče u Brna vznikla dvě bezbariérově přístupná nástupiště a přístřešky pro cestující. Na přání města je dominantní barvou stanice oranžová, která odkazuje na městskou vlajku. Na nádraží dojde ještě k instalaci nového informačního a orientačního systému. Úpravami prochází také výpravní budova v souvislosti s umístěním nových technologií.

Cílem stavby je zajistit kvalitnější a rychlejší dopravu až do centra moravské metropole. Technické parametry trati umožní zkrácení jízdní doby z Hustopečí do Brna na zhruba 35 minut. Skutečný čas ovšem bude záležet na jízdních vlastnostech vozidel a počtu zastavení daného spoje. Jihomoravský kraj počítá s nasazením moderních výkonných vozových jednotek nejpozději v roce 2023/2024. Zároveň plánuje koncepci dopravy na předmětném úseku, kdy bude upřesňovat obslužnost jednotlivých zastávek konkrétními spoji. Tato dvě opatření budou ve výsledku určovat zkrácení dojezdových časů až na plánovanou půlhodinu.

Realizace stavby je spolufinancována fondem EU v rámci Operačního programu Doprava (OPD). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jste pro zrušení senátu?

Mám dotaz k vaší kritice toho, jak senát pracuje. Myslíte, že je opravdu užitečný? A kdyby ANO získalo v senátu i ve sněmovně většinu, zrušili byste senát?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Praha a DPP letos darovaly pěti ukrajinským městům celkem 30 autobusů

10:17 Praha a DPP letos darovaly pěti ukrajinským městům celkem 30 autobusů

Hlavní město Praha a Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) prostřednictvím neziskové organizace Člověk …