Správa železnic: Na rekonstruované Dluhonické spojce dojde k výměně mostní konstrukce

23.09.2020 7:37 | Zprávy

Správa železnic provede v následujících dnech výměnu 268 tun vážící ocelové mostní konstrukce, po které přechází 2. kolej Dluhonické spojky u stanice Prosenice přes dvoukolejnou trať Přerov – Bohumín a 1. kolej Dluhonické spojky. K odstranění staré konstrukce tzv. Rámusáku dojde tuto sobotu, nová konstrukce pak bude vložena v pondělí 28. září.

Správa železnic: Na rekonstruované Dluhonické spojce dojde k výměně mostní konstrukce
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Výměna ocelové mostní konstrukce je součástí druhé etapy rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Stavební práce začaly v dubnu loňského roku, dokončena již byla rekonstrukce 2. traťové koleje v úseku Přerov – Prosenice a 1. koleje na Dluhonické spojce, která se nachází mezi Dluhonicemi a Prosenicemi.

V současné době probíhají nepřetržité výluky pro změnu na 1. traťové koleji mezi Přerovem a Prosenicemi a na 2. koleji Dluhonické spojky. Stavbaři zde odstranili železniční svršek a staré trakční vedení. Nyní pracují na sanaci železničního spodku. Ve výhybně Dluhonice pokračují práce na úpravách trakčního vedení, výstavbě nového technologického objektu, přístupových komunikacích a na nadjezdech.

Pracuje se rovněž na mostních objektech. Důležitá bude z tohoto pohledu výměna ocelové konstrukce mostu v km 4,863, kterému se přezdívá Rámusák. V současnosti již byla dokončena spodní stavba mostu a probíhá příprava staré konstrukce na vyjmutí, která spočívá mimo jiné v navařování úchytných ok.

Samotnou výměnu 268 tun vážící mostní konstrukce provede tuto sobotu speciální jeřáb LIEBHERR LR 1750, který má nosnost 750 tun. Jeho montáž byla zahájena v pondělí. Nová mostní konstrukce bude vážit 264 tun a je již připravena k vložení na pilíře. K tomu dojde v pondělí 28. září.

Celkové investiční náklady druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov dosahují 3,8 miliardy korun, její dokončení se plánuje v závěru roku 2022. Zhotovitelem prací je společnost Přerov, kterou tvoří EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci klimatické žaloby

7:14 Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci klimatické žaloby

Nejvyšší správní soud dnes vydal rozsudek týkající se tzv. klimatické žaloby. Tu podaly zapsaný spol…