Výměna ocelové mostní konstrukce je součástí druhé etapy rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Stavební práce začaly v dubnu loňského roku, dokončena již byla rekonstrukce 2. traťové koleje v úseku Přerov – Prosenice a 1. koleje na Dluhonické spojce, která se nachází mezi Dluhonicemi a Prosenicemi.
V současné době probíhají nepřetržité výluky pro změnu na 1. traťové koleji mezi Přerovem a Prosenicemi a na 2. koleji Dluhonické spojky. Stavbaři zde odstranili železniční svršek a staré trakční vedení. Nyní pracují na sanaci železničního spodku. Ve výhybně Dluhonice pokračují práce na úpravách trakčního vedení, výstavbě nového technologického objektu, přístupových komunikacích a na nadjezdech.
Pracuje se rovněž na mostních objektech. Důležitá bude z tohoto pohledu výměna ocelové konstrukce mostu v km 4,863, kterému se přezdívá Rámusák. V současnosti již byla dokončena spodní stavba mostu a probíhá příprava staré konstrukce na vyjmutí, která spočívá mimo jiné v navařování úchytných ok.
Samotnou výměnu 268 tun vážící mostní konstrukce provede tuto sobotu speciální jeřáb LIEBHERR LR 1750, který má nosnost 750 tun. Jeho montáž byla zahájena v pondělí. Nová mostní konstrukce bude vážit 264 tun a je již připravena k vložení na pilíře. K tomu dojde v pondělí 28. září.
Celkové investiční náklady druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov dosahují 3,8 miliardy korun, její dokončení se plánuje v závěru roku 2022. Zhotovitelem prací je společnost Přerov, kterou tvoří EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva