Ta přinese vyšší kvalitu a reprezentativnost veřejného prostoru, snížení energetické náročnosti, zlepšení technického stavu budovy a v neposlední řadě zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících.
„Stavba bude i vzhledem k velikosti objektu rozdělena do čtyř etap. Důvodem tohoto členění je i návaznost na námi plánovanou rekonstrukci železniční stanice a přilehlého autobusového terminálu, které má zase pod taktovkou město,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Práce odstartují nultou etapou, která nepodléhá stavebnímu povolení. Jde o úpravy a údržbové práce v odjezdové hale. V současnosti se dokončuje projekt pro provedení stavby a vybírá se z několika návrhů vizualizací interiéru haly. Tato etapa by měla odstartovat letos v září.
Následovat budou práce již podléhající stavebnímu povolení. Jejich začátek je plánován na rok 2023. V rámci první etapy bude rekonstrukce pokračovat v odjezdové hale, kde dojde k úpravě schodiště a umístění nových eskalátorů. Významným zásahem do prostoru haly bude vytvoření samostatného přístupu k výtahu, který řeší bezbariérový přístup jak na 1. nástupiště, tak i do podchodu. Další bezbariérový přístup bude z nového parkoviště přímo na 1. nástupiště. Vznikne také nový mobiliář - lavičky, koše, informační tabule, apod.
Ve druhé etapě stavby dojde k úpravě výškové části budovy a příjezdové haly. Komerční prostory pro bufet, restauraci a další doplňkové služby a obchody budou předmětem rekonstrukce třetí etapy, což ve finále přinese rozšíření nabídky pro cestující. V poslední čtvrté etapě se pak stavebníci mimo jiné zaměří na výstavbu nového parkoviště a plochy pro cyklisty, na které vzniknou nové cyklostojany a cykloboxy umožňující nabíjení elektrokol. Předpokládané celkové investiční náklady jsou 685 mil. Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva