Správa železnic: Nádražní budova v Mostě reprezentativní dominantou města

28.06.2020 7:34 | Zprávy

Záměr projektu rekonstrukce mostecké výpravní budovy aktuálně odsouhlasila Centrální komise Ministerstva dopravy, a dala tak Správě železnic volnou cestu v dalším pokračování přípravy této stavební akce.

Správa železnic: Nádražní budova v Mostě reprezentativní dominantou města
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Ta přinese vyšší kvalitu a reprezentativnost veřejného prostoru, snížení energetické náročnosti, zlepšení technického stavu budovy a v neposlední řadě zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících.

„Stavba bude i vzhledem k velikosti objektu rozdělena do čtyř etap. Důvodem tohoto členění je i návaznost na námi plánovanou rekonstrukci železniční stanice a přilehlého autobusového terminálu, které má zase pod taktovkou město,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce odstartují nultou etapou, která nepodléhá stavebnímu povolení. Jde o úpravy a údržbové práce v odjezdové hale. V současnosti se dokončuje projekt pro provedení stavby a vybírá se z několika návrhů vizualizací interiéru haly. Tato etapa by měla odstartovat letos v září.

Následovat budou práce již podléhající stavebnímu povolení. Jejich začátek je plánován na rok 2023. V rámci první etapy bude rekonstrukce pokračovat v odjezdové hale, kde dojde k úpravě schodiště a umístění nových eskalátorů. Významným zásahem do prostoru haly bude vytvoření samostatného přístupu k výtahu, který řeší bezbariérový přístup jak na 1. nástupiště, tak i do podchodu. Další bezbariérový přístup bude z nového parkoviště přímo na 1. nástupiště. Vznikne také nový mobiliář - lavičky, koše, informační tabule, apod.

Ve druhé etapě stavby dojde k úpravě výškové části budovy a příjezdové haly. Komerční prostory pro bufet, restauraci a další doplňkové služby a obchody budou předmětem rekonstrukce třetí etapy, což ve finále přinese rozšíření nabídky pro cestující. V poslední čtvrté etapě se pak stavebníci mimo jiné zaměří na výstavbu nového parkoviště a plochy pro cyklisty, na které vzniknou nové cyklostojany a cykloboxy umožňující nabíjení elektrokol. Předpokládané celkové investiční náklady jsou 685 mil. Kč.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…