Správa železnic: Obnova ozubnicové trati z Tanvaldu do Kořenova začíná

12.04.2025 16:13 | Tisková zpráva

Správa železnic zahájí příští týden celkovou opravu nejstrmější trati v Česku. Významnou součástí stavby je revitalizace ozubnice v mezistaničních úsecích a její opětovná instalace ve stanici Dolní Polubný.

Správa železnic: Obnova ozubnicové trati z Tanvaldu do Kořenova začíná
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Kromě zlepšení celkového stavu unikátní ozubnicové trati, která je jedinou svého druhu v Česku, se také zvýší bezpečnost provozu. Po dobu prací bude nutné počítat s dočasným přerušením provozu, a to od 15. dubna do konce října. 

Práce budou zahrnovat výměnu dřevěných a ocelových pražců za nové ocelové, a to v celém úseku z Tanvaldu do Kořenova včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Na ozubnicovém úseku se nainstaluje nový systém se dvěma ozubenými hřebeny. Upevnění ozubnicových tyčí na ocelové pražce se bude provádět ručně. 

Anketa

Je dobře, že máme přímou volbu prezidenta?

hlasovalo: 5149 lidí

Stavbaři dále provedou obnovu odvodnění a sanaci skalních zářezů. Vymění i přejezdové konstrukce na šesti přejezdech, z nichž dva budou upraveny pro ozubnicový provoz. Současně opraví nástupiště na nádražích Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. Dojde také k výměně kolejnic, obnově a doplnění štěrku a k opravě výhybek v Desné, Dolním Polubném a na odbočce do areálu firmy Preciosa Ornela. 

Opravou projde Polubenský tunel, který je třetí nejdelší jednokolejný tunel v České republice. Práce budou zahrnovat obnovu odvodnění, opravu zvětralých betonových ploch a úpravu předportálových stěn tunelu.

Stavba je koordinována s polskou stranou, která v úseku od státní hranice do stanice Szklarska Poręba Górna vymění kolejnice a zabezpečí železniční přejezdy. Zhotovitelem stavby je společnost Chládek a Tintěra, Litoměřice. Celkové náklady dosahují 447 291 925 korun. 

Stavba je součástí přeshraničního projektu Obnova úseků trati Tanvald – Szklarska Poreba, který je spolufinancován Evropskou unií v rámci programu Interreg Česko – Polsko 2021–2027. Obnova takzvané zubačky je největší investiční akcí z tohoto programu. Výše dotace, kterou Správa železnic obdrží z Evropského fondu pro regionální rozvoj, dosáhne 11,995 milionu eur. Dotace pro Dolnoslezské vojvodství, které je polským partnerem projektu, bude ve výši 3,45 milionu eur.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

Jste pro uzákonění eutanazie?

Dobrý den, dočetla jsem se, že se v senátu otevřelo téma uzákonění eutanazie. Znamená to, že se tím někdo bude opravdu zabývat? Přijde mi, že se jako politici tomuto tématu vyhýbáte jako čert kříži. Nemyslíte, že pro řadu lidí může být vysvobozením? Jsem si samozřejmě vědoma toho, že jde asi o nejvá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

ČEZ Distribuce: Náklady na úpravy sítí se letos vyšplhají na 19,2 miliardy

19:09 ČEZ Distribuce: Náklady na úpravy sítí se letos vyšplhají na 19,2 miliardy

Společnost ČEZ Distribuce v roce 2025 vynaloží 19,2 miliardy korun na úpravy své distribuční soustav…