Kromě zlepšení celkového stavu unikátní ozubnicové trati, která je jedinou svého druhu v Česku, se také zvýší bezpečnost provozu. Po dobu prací bude nutné počítat s dočasným přerušením provozu, a to od 15. dubna do konce října.
Práce budou zahrnovat výměnu dřevěných a ocelových pražců za nové ocelové, a to v celém úseku z Tanvaldu do Kořenova včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Na ozubnicovém úseku se nainstaluje nový systém se dvěma ozubenými hřebeny. Upevnění ozubnicových tyčí na ocelové pražce se bude provádět ručně.
Je dobře, že máme přímou volbu prezidenta?Anketa
Stavbaři dále provedou obnovu odvodnění a sanaci skalních zářezů. Vymění i přejezdové konstrukce na šesti přejezdech, z nichž dva budou upraveny pro ozubnicový provoz. Současně opraví nástupiště na nádražích Desná, Dolní Polubný a Kořenov zastávka. Dojde také k výměně kolejnic, obnově a doplnění štěrku a k opravě výhybek v Desné, Dolním Polubném a na odbočce do areálu firmy Preciosa Ornela.
Opravou projde Polubenský tunel, který je třetí nejdelší jednokolejný tunel v České republice. Práce budou zahrnovat obnovu odvodnění, opravu zvětralých betonových ploch a úpravu předportálových stěn tunelu.
Stavba je koordinována s polskou stranou, která v úseku od státní hranice do stanice Szklarska Poręba Górna vymění kolejnice a zabezpečí železniční přejezdy. Zhotovitelem stavby je společnost Chládek a Tintěra, Litoměřice. Celkové náklady dosahují 447 291 925 korun.
Stavba je součástí přeshraničního projektu Obnova úseků trati Tanvald – Szklarska Poreba, který je spolufinancován Evropskou unií v rámci programu Interreg Česko – Polsko 2021–2027. Obnova takzvané zubačky je největší investiční akcí z tohoto programu. Výše dotace, kterou Správa železnic obdrží z Evropského fondu pro regionální rozvoj, dosáhne 11,995 milionu eur. Dotace pro Dolnoslezské vojvodství, které je polským partnerem projektu, bude ve výši 3,45 milionu eur.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva