Správa železnic: Po povodních se znovu otevřelo ostravské nádraží ve Svinově, jezdí se i po koridoru

23.09.2024 22:03 | Tisková zpráva

Týden po opadnutí vody z ničivých povodní se Správě železnic daří obnovovat provoz na významné části železniční sítě Ostravska. Od pátku je znovu funkční koridor od Hranic na Moravě přes ostravské Vítkovice a Kunčice a dál na Slovensko. Dnes ráno se podařilo otevřít frekventované nádraží Ostrava-Svinov a v poledne také úsek mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem. Na zprovoznění dalších tratí pracovníci Správy železnic usilovně pracují.

Správa železnic: Po povodních se znovu otevřelo ostravské nádraží ve Svinově, jezdí se i po koridoru
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Na hlavní trati od Polanky nad Odrou do Svinova se už jezdí po obou kolejích, funguje i zabezpečovací zařízení a elektrické napájení vlaků. Na samotném svinovském nádraží jsou cestujícím k dispozici všechna nástupiště, přístup k nim se navíc podařilo zajistit podchody, které byly ještě před několika dny zcela zaplaveny vodou. Mimo provoz prozatím ve Svinově zůstávají eskalátory a výtahy. Imobilní cestující mohou při příchodu na nástupiště využít kolejový přechod za asistence pracovníka Správy železnic.

Znovuobnovení provozu na navazujícím úseku ze Svinova přes ostravské hlavní nádraží do Bohumína a dále do Dětmarovic předpokládáme ještě do konce měsíce. Následně by měl být znovu sjízdný i úsek z Bohumína ke státní hranici s Polskem.

Už od pátku znovu jezdí vlaky po hlavním koridoru z Hranic na Moravě přes Ostravu na Slovensko. Spolu s tímto úsekem se podařilo zprovoznit i odbočnou trať ze Studénky přes Sedlnice do Mošnova, která obsluhuje ostravské letiště, a také větev ze Sedlnic do Příbora. Vlaky se vrátily i na trať Opava východ – Hradec nad Moravicí.

V průběhu víkendu se podařilo obnovit provozuschopnost na tratích z Kravař do Hlučína a do Chuchelné. Navazující napojení na Opavu je ale zatím mimo provoz. Vlaky neprojedou ani mezi Ostravou a Opavou. Povodně tuto trať poškodily velmi výrazně, oprava si vyžádá týdny nebo i měsíce.

Naopak ještě v průběhu tohoto týdne očekáváme, že by mohla být znovu průjezdná celá trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a také z Českého Těšína do Hnojníku.

Po povodních byl v jednu chvíli zastaven provoz na zhruba osmdesáti úsecích tratí, v tuto chvílí zbývá zprovoznit asi tři desítky úseků. Nejkomplikovanější situace zůstává v severní části Olomouckého kraje. U tratí na Jesenicku je poškození fatální, na některých místech navíc stále neopadla voda.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…