Správa železnic: Podhradský tunel u Ledče nad Sázavou prochází zásadní rekonstrukcí

12.10.2020 9:15 | Zprávy

Letos v červenci začala rekonstrukce Podhradského tunelu na trati mezi Vlastějovicemi a Ledčí nad Sázavou. Cílem stavby za přibližně 89 milionů korun je zlepšit technické parametry tunelu, který byl již ve špatném stavu.

Správa železnic:  Podhradský tunel u Ledče nad Sázavou prochází zásadní rekonstrukcí
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Ten se podepsal i na nutnosti snížit traťovou rychlost, momentálně se zde může jezdit jen 30 km/h. Práce na uvedeném tunelu nejsou v současné době jedinou stavbou, která probíhá na trati mezi Zručí nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou.

Rekonstrukce tunelu je naplánovaná na dvě etapy, stavební práce proběhnou během nepřetržitých výluk. Letošní etapa začala 28. července a skončí 11. prosince. Pokračovat se bude od 15. března do 28. srpna příštího roku. Během výluk se opraví zděné ostění dvou tunelových pasů, doplní nové ostění v dosud neobezděných místech a navýší počet výklenků. Rekonstrukcí projdou i portálové zdi a římsy. Svah před vjezdovým portálem se zajistí sítěmi a kotvami. V celém tunelu se také obnoví železniční spodek a vymění železniční svršek. Nově zde bude zřízena bezstyková kolej.

Letošní etapa je určena na sanaci stávajících částí tunelu (spárování, injektáže) a proběhnou některé přípravné práce na druhou etapu. Dále se letos provádí oprava propustků a sanace svahu. Zbytek prací se bude realizovat příští rok.

V rámci výluky probíhá rovněž oprava trati v úseku Zruč nad Sázavou – Vlastějovice, jejíž součástí je výměna pražců a kolejnic, zřízení bezstykové koleje, čištění a doplnění kolejového lože a úprava příkopů na přibližně šest kilometrů dlouhém úseku. Na 12 přejezdech se vymění přejezdové konstrukce, na zastávkách Horka nad Sázavou a Laziště dojde k opravě nástupišť, která budou mít nově pevnou hranu. Modernizací projde i stanice Vlastějovice. To vše za přibližně 81 milionů Kč bez DPH.

Poslední stavbou momentálně realizovanou na uvedené trati je kompletní rekonstrukce příhradového mostu přes Sázavu ve Vlastějovicích. Stávající konstrukce se v rámci stavebních prací nahrazuje novou ocelobetonovou o rozpětí 2 x 32 metrů s průběžným štěrkovým lože.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

22:31 VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

V jakých případech jsou hrazeny služby nutričního terapeuta zdravotní pojišťovnou?