„Příprava vysokorychlostních tratí pokročila do fáze, kdy už se projektují stovky kilometrů budoucích úseků. Proto je potřeba, abychom byli připraveni na jejich zprovoznění po všech stránkách. To je příležitostí i pro český železniční průmysl, který má bohatou tradici a současně je konkurenceschopný i na světových trzích,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Výrobky z prostějovské výhybkárny nacházejí uplatnění i na koridorových tratích Správy železnic, kde se podílejí na zrychlování provozu. Už v roce 2007 tak byla ve stanici Poříčany instalována výhybka, která umožňuje jízdu do odbočného směru 130 km/h. Ještě o 30 km/h rychleji lze už čtyři roky jezdit do odbočky přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva