Správa železnic: První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě

11.09.2024 13:21 | Tisková zpráva

V areálu společnosti DT – Výhybkárna a strojírna v Prostějově se uskutečnila prezentace výhybky, která najde uplatnění na budoucí české vysokorychlostní železnici. Výrobek, který je výsledkem vlastního vývoje firmy, umožní v přímém směru jízdu vlaků rychlostí 350 km/h, při přejíždění na jinou kolej pak 230 km/h.

Správa železnic: První česká výhybka pro vysokorychlostní tratě
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Příprava vysokorychlostních tratí pokročila do fáze, kdy už se projektují stovky kilometrů budoucích úseků. Proto je potřeba, abychom byli připraveni na jejich zprovoznění po všech stránkách. To je příležitostí i pro český železniční průmysl, který má bohatou tradici a současně je konkurenceschopný i na světových trzích,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Výrobky z prostějovské výhybkárny nacházejí uplatnění i na koridorových tratích Správy železnic, kde se podílejí na zrychlování provozu. Už v roce 2007 tak byla ve stanici Poříčany instalována výhybka, která umožňuje jízdu do odbočného směru 130 km/h. Ještě o 30 km/h rychleji lze už čtyři roky jezdit do odbočky přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice.

„Výhybky jsou nedílnou součástí železniční infrastruktury, na naší síti se jich nachází na dvacet tisíc. I v této oblasti investujeme do moderních výrobků, které nám pomáhají při zlepšování parametrů české železnice. Běžnou součástí našich tratí tak už jsou například výhybky s pohyblivým hrotem srdcovky, které nabízejí vyšší komfort cestujícím při přejíždění vlaku na jinou kolej,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„Naše výhybky, výhybkové konstrukce či jejich komponenty si našly cestu již do více než 30 zemí světa. Dnes prezentovaná výhybka je konkrétním výsledkem našeho dlouholetého úsilí připravit a nabídnout produkt konkurenceschopné technické úrovně s potřebnou přidanou hodnotou vytvořený v České republice,“ přibližuje generální ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.

Účastníci akce se také mohli seznámit s dosud největší investiční akcí v historii společnosti DT, a to novou výrobní halou o rozměrech 118 × 46 m vybavenou automatizovanou výrobní technologií pro lisování konců železničních jazykových kolejnic, která se zprovozní na konci letošního roku. Hlavním motivem pro rozhodnutí o realizaci této investice byla potřeba zajistit soběstačnost společnosti při výrobě klíčové komponenty vysokorychlostní výhybky, kterou je výhybkový jazyk o délce téměř 70 m, a také nutnost náhrady stávajícího letitého zařízení pro výrobu železničních jazyků určených do výhybek na konvenčních tratích.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Liberec: Historie nejstarší zoo v Česku vychází v knižní podobě

16:26 Zoo Liberec: Historie nejstarší zoo v Česku vychází v knižní podobě

etošní rok je to přesně 120 let, kdy byla oficiálně založena Zoo Liberec. Jako vyvrcholení oslav zah…