Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes dvě stě dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na samotném výtoňském mostě. Tři koleje pak budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes.
Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce znamenat také zásadní zlepšení úrovně bydlení v nejbližším okolí. Nová trať bude méně hlučná a sníží se i vibrace. Stavbaři rozšíří několik podchodů pod tratí, současně přesunou výhybky pod Nuselským mostem směrem k ulici Na Folimance.
Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby. Vlastní stavební práce se předpokládají v letech 2026 až 2028. Celková výše nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva