Na trať mezi Ostravou-Svinovem a opavským východním nádražím se budou moct rovnou vrátit elektrické soupravy, podařilo se totiž opravit i trolejové vedení. Tuto trasu běžně projede bezmála stovka vlaků každý den. Obnovení provozu ze Skrochovic dále do Krnova a Jindřichova ve Slezsku je problematičtější, velká voda tento úsek poškodila výrazně víc. Návrat vlaků tam očekává Správa železnic ve druhé polovině prosince.
Trať mezi ostravským hlavním nádražím a Chalupkami je sjízdná už od konce září. Rameno je významné pro nákladní dopravu, sobotní otevření větve z Bohumína je naopak klíčové zejména pro osobní dopravce, využívají ji dálkové spoje mezi Ostravou a Katovicemi. Vlaky už jezdí i v navazujícím úseku z Bohumína do Dětmarovic a dále na Slovensko a do Polska.
Popovodňová obnova v severní části Olomouckého kraje je obtížnější než v Moravskoslezském kraji. Podařilo se urychlit opravy mezi Bludovem a Rudou nad Moravou, kam vlaky můžou jezdit od středečního odpoledne. V navazujícím úseku z Rudy do Hanušovic počítá Správa železnic s návratem vlaků ve druhé polovině prosince.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva