Součástí stavebních prací je také oprava jednoho mostu a tří propustků a instalace nových nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí na zastávkách Radouš a Neumětely. „Trať prochází komplexní opravou, kterou mimo jiné ocení i cestující, bezstyková kolej zajistí klidnější a pohodlnější jízdu vlaku,“ říká ředitel Oblastního ředitelství Praha Správy železnic Vladimír Filip.
Úpravou projde i okolí tratě, zejména jejích zářezů a náspů včetně odvodňovacích příkopů. Hlavní roli v tomto zásahu hraje bezpečnost, jelikož zde musí být dlouhodobě zaručeny viditelnost návěstidel a rozhledové podmínky na přejezdech. Dále se zajistí dostatečné rozhledové poměry v ostrých poloměrech oblouků, kdy strojvedoucí musí včas reagovat na nenadálé situace. Eliminovat se musí i nebezpečí pádu stromů na trať za nepříznivých klimatických podmínek.
„Opravami takového rozsahu posouváme tratě místního charakteru z pohledu bezpečnosti a pohodlí cestujících na vyšší úroveň,“ doplňuje Vladimír Filip. Ve středních Čechách prošlo opravami hned několik železničních tratí. Konkrétně to byly úseky mezi Rakovníkem a Domoušicemi, Kralupy nad Vltavou, Podlešínem a Středokluky, Rakovníkem a Blatnem u Jesenice či Kladnem a Řevničovem. Od začátku listopadu probíhá oprava tratě Rataje nad Sázavou – Mirošovice u Rataj nad Sázavou. Ta skončí 10. prosince tohoto roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva