„Terénní práce budou probíhat po celý podzim. Spočívají v zaměření současného stavu terénu, existujících objektů, zeleně anebo komunikací v území, které je potřeba podrobně zmapovat v pásu širokém několik stovek metrů. Zaměření stávajícího stavu území bude sloužit jako podklad pro další fáze projektování a přípravy VRT ve výše zmíněných pilotních úsecích,“ říká vedoucí samostatného oddělení přípravy VRT SŽDC Martin Švehlík a dodává: „Chceme poskytovat maximální množství informací o přípravných krocích, proto SŽDC zřídila e-mailovou adresu vrt@szdc.cz, kam lze směřovat jakékoli dotazy ohledně aktuální situace v přípravě VRT.“
V souladu se Stavebním zákonem SŽDC již také podala jako oprávněný investor návrh na aktualizaci Zásad územního rozvoje hlavního města Prahy a současně na související změnu Územního plánu hlavního města Prahy. Ty mají vymezit a upřesnit návrhový koridor pro stavbu pilotního úseku VRT Polabí na území metropole, a to včetně vymezení stavby jako veřejně prospěšné. Koridor by tak měl navazovat na již vymezený na území Středočeského kraje a je základním předpokladem pro získání územního rozhodnutí.
Zahájení výstavby vysokorychlostního úseku z Prahy-Běchovic do Poříčan, který má být první etapou VRT Praha – Brno, se předpokládá v roce 2025.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva