„Na uvedených tratích probíhá intenzivní dálková a příměstská doprava, které doplňuje také silný provoz nákladních vlaků. Je proto třeba systémově provádět opravné práce v rozsahu, který zajistí plynulost a bezpečnost dopravy a vyhoví tak vysokým nárokům na technický stav kolejí,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodává, díky opravám došlo k prodloužení životnosti. Navíc je předpoklad snížení nákladů na údržbu a minimalizace výluk pro další období.
Úsek Poříčany – Praha-Libeň (I. a III. tranzitní koridor)
Výluky probíhaly na etapy od 5. června do 11. července, oprava proběhla v mezistaničních úsecích Poříčany – Praha-Libeň (km 372,032 – 403,716).
Během oprav proběhla výměna 2500 betonových pražců za nové ze stejného materiálu. Byla provedena i výměna kolejnic v celkové délce 3,5 km a zároveň také výměna izolovaných styků. Automatické strojní podbíjení bylo provedeno v délce 28 km. Pro efektivní využití výluk se během této akce kromě oprav železničního svršku provedla i výměna zesilovacího vedení ve druhé traťové koleji v úsecích Poříčany – Český Brod a Český Brod – Úvaly.
Praha – Vraňany (I. a IV. tranzitní koridor)
Oprava probíhala od 1. června do 23. srpna. Byla rozčleněna do následujících dílčích úseků:
-
Praha, odb. Stromovka – Praha-Bubeneč (km 413,586 – 414,768)
-
Praha-Bubeneč – Roztoky u Prahy (km 416,426 – 420,926)
-
Roztoky u Prahy – Libčice nad Vltavou (km 422,062 – 430,394)
-
Libčice nad Vltavou – Kralupy nad Vltavou (km 432,149 – 435,651)
-
Kralupy nad Vltavou – Nelahozeves (km 437,961 – 441,835)
-
Nelahozeves – Vraňany (km 113,120 – 449,620)
V těchto úsecích proběhlo opravné broušení kolejnic v celkové délce 40 km. Došlo i k výměně 600 m kolejnic za nové. Dále se vyčistilo kolejové lože v celkovém objemu 10 000 m3, podbilo celkem 8 km a zřídily 2 km bezstykové koleje. V oblasti Dolan nad Vltavou došlo k instalaci absorbérů hluku umístěných přímo na stojinu kolejnice.
Úsek Praha-Hostivař – Votice (III. tranzitní koridor)
Oprava probíhala v termínu od 21. srpna do 19. září a byla rozdělena do následujících dílčích úseků:
-
Praha-Hostivař – Praha-Uhříněves (km 175,460 – 173,461)
-
Praha-Uhříněves – Říčany (km 170,571 – 165,510)
-
Říčany – Strančice (km 163,774 – 158,432)
-
Strančice – Senohraby (km 157,297 – 150,768)
-
Senohraby – Čerčany (km 149,992 – 145,607)
-
Čerčany – Benešov u Prahy (km 143,240 – 134,730)
-
Benešov u Prahy – Votice (km 133,570 – 116,900)
V těchto úsecích se provedlo automatické strojní podbíjení kolejí včetně 99 výhybek. Dále se doplnilo kolejové lože o objemu 13 000 m3 a urovnání do profilu. Broušení kolejnic probíhalo v délce 48 km a osadilo se 600 m nových kolejnic. Došlo rovněž k opravě bezstykové koleje v délce 2 km. Výluky se současně využily k vyčištění přilehlých drážních příkopů, také se upravily záchranářské plochy u portálů tunelů.
Práce se uskutečnily převážně během nočních výluk, aby byla co nejméně narušena doprava. Z důvodu zkrácení výlukových dnů na minimum se používala mechanizace, která dokáže urychlit práce o 30 až 40 %.
Moderní technika a práce v noci
Výsledkem provedených oprav bude kromě již zmíněných přínosů také odstranění nepředpokládaných prací na důležitých koridorových tratích. Stav těchto významných evropských tras je přitom nejvyšší prioritou SŽDC.
Díky novému systému zadávání systémových cyklických oprav koridorů dojde k významnému zkrácení omezení vlakové dopravy především v denních dobách s cílem přenesení do nočních výluk. Dalším efektem tohoto systému je fakt, že na potřebné práce firmy nasadí nejmodernější stroje dostupné na trhu, například podbíječky s velkou rychlostí podbíjení. Stejně tak použijí postupy, které ušetří časy ve výlukách i potřebu velkého počtu pracovníků pohybujících se v kolejišti. V následujících letech se bude tímto způsobem pokračovat i na dalších tratích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva