„Na uvedených tratích probíhá intenzivní dálková a příměstská doprava, které doplňuje také silný provoz nákladních vlaků. Je proto třeba systémově provádět opravné práce v rozsahu, který zajistí plynulost a bezpečnost dopravy a vyhoví tak vysokým nárokům na technický stav kolejí,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodává, díky opravám došlo k prodloužení životnosti. Navíc je předpoklad snížení nákladů na údržbu a minimalizace výluk pro další období.
Úsek Poříčany – Praha-Libeň (I. a III. tranzitní koridor)
Výluky probíhaly na etapy od 5. června do 11. července, oprava proběhla v mezistaničních úsecích Poříčany – Praha-Libeň (km 372,032 – 403,716).
Během oprav proběhla výměna 2500 betonových pražců za nové ze stejného materiálu. Byla provedena i výměna kolejnic v celkové délce 3,5 km a zároveň také výměna izolovaných styků. Automatické strojní podbíjení bylo provedeno v délce 28 km. Pro efektivní využití výluk se během této akce kromě oprav železničního svršku provedla i výměna zesilovacího vedení ve druhé traťové koleji v úsecích Poříčany – Český Brod a Český Brod – Úvaly.
Praha – Vraňany (I. a IV. tranzitní koridor)
Oprava probíhala od 1. června do 23. srpna. Byla rozčleněna do následujících dílčích úseků:
-
Praha, odb. Stromovka – Praha-Bubeneč (km 413,586 – 414,768)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva