Správa železniční dopravní cesty: V srpnu začne elektrizace a zdvojkolejnění trati Uničov - Olomouc

03.07.2019 17:05 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela první červencový den smlouvu se sdružením firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc.

Správa železniční dopravní cesty: V srpnu začne elektrizace a zdvojkolejnění trati Uničov - Olomouc
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

 

Vlastní stavební práce a s nimi spojená nepřetržitá výluka v Uničově začnou v srpnu, hotovo bude do poloviny roku 2022. Projekt podpoří Evropská unie z Operačního programu Doprava 2, celková investice dosáhne částky přibližně 3,9 miliardy korun.

„Cílem stavby je především zvýšení kapacity této velmi vytížené trati, zvýšení maximální rychlosti na 160 km/h., odstranění většiny propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a cestujících a v neposlední řadě i zajištění bezbariérového přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace v železničních stanicích a zastávkách“, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut. Využívat budou stejnosměrnou trakci 3 kV, která bude připravena na budoucí konverzi napájecí soustavy.

V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti je navržena celková rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště s výškou hrany 550 milimetrů, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Zatímco ve stanicích a na zastávce v Uničově budou mít délku 110 metrů, na ostatních nádražích budou devadesátimetrová. Přístup na nově vzniklá poloostrovní nástupiště v Bohuňovicích, Šternberku a Uničově bude po centrálním přechodu. Všechna nádraží budou bezbariérová, v rámci úprav se dále počítá se zřízením přístřešků pro cestující, s novým orientačním a informačním systémem a osvětlením stanic a přístupových cest. 

V současné době probíhají přípravné práce, vlastní stavební práce se rozeběhnou v srpnu. S tím souvisí i začátek plánované výluky. Zatímco během července proběhne několik denních výluk, od srpna začne nepřetržitá výluka v úseku Uničov – Újezd u Uničova. Podle postupu stavebních prací se příští rok zastaví provoz vlaků mezi Újezdem u Uničova a Šternberkem a v roce 2021 pak v navazujícím úseku do krajské metropole. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava: Botanické zajímavosti zoo - Ovoce andělů

16:14 Zoo Ostrava: Botanické zajímavosti zoo - Ovoce andělů

Letos naposled mohou návštěvníci ostravské zoologické zahrady nahlédnout do pěstebních skleníků, a t…