Správa železniční dopravní cesty letos zahájí desítky nových staveb

22.01.2019 21:05 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) bude letos připravovat nové stavby za více než 100 miliard korun, řada dalších už navíc postoupí do realizační fáze. Intenzivně pokračuje i projekt výstavby pilotních úseků vysokorychlostních tratí, pro cestující se otevřou desítky opravených výpravních budov. Plány státní organizace pro rok 2019 jsou ale mnohem obsáhlejší.

Správa železniční dopravní cesty letos zahájí desítky nových staveb
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

SŽDC očekává v letošním roce schválení záměrů projektu na investiční akce v rekordní výši. „Celková hodnota těchto připravovaných staveb významně překračuje 100 miliard korun. Souvisí to s faktem, že budeme projednávat významné investiční akce, jako jsou například stavby na ramenech Praha – Kladno, Brno – Přerov, Plzeň – Domažlice, Plzeň – České Budějovice nebo rekonstrukce uzlu Česká Třebová,“ uvádí generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Jak dodává, řada z uvedených akcí by ještě letos mohla získat pravomocné stavební povolení.   

Začne první rekonstrukce z nástroje Blending Call

V tomto roce SŽDC počítá s realizací více než 70 investičních akcí s náklady vyššími než 30 mil. Kč. Začne také první stavba financovaná z nově koncipovaného nástroje Evropské unie nazvaného Blending Call, který kombinuje příspěvek Nástroje pro propojení Evropy (CEF) s úvěrem od Evropské investiční banky. Konkrétně půjde o rekonstrukci traťového úseku Velim – Poříčany. 

Nejvýznamnější investiční akce s předpokládaným zahájením realizace v roce 2019:
Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)
Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc;
Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo);
Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchova – Litvínov;
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina;
Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí;
Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba;
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou;
Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna;
Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti v km 299,650 – 304,009
Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo)
Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice – Říkovice.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Havránek byl položen dotaz

Definovali jsme dostupné nájemní bydlení

Můžete mi vysvětlit, co přesně myslíte tím dostupným nájemním bydlení? A máte také plán, jak zajistit, aby si lidé mohli dovolit vlastní bydlení? Problém přeci není jen v nedostatku bytů, ale i v tom, že se vlastní bydlení stává díky platům, které většina z nás má, luxusem a problém je i u cen nájem...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Kyberšmejdi nepolevili, stále lákají bankovní kontakty

20:16 VZP: Kyberšmejdi nepolevili, stále lákají bankovní kontakty

VZP ČR zaznamenává další vlnu pokusů o podvod. Kyberšmejdi lákají z lidí údaje k účtům přes e-mail, …