Nepříznivý trend nehodovosti na železnici není způsoben nedostatečným zabezpečením v podobě technických prvků infrastruktury nebo změnou předpisových ustanovení, ale ve většině případů je zapříčiněn provozní a technologickou nekázní osob podílejících se na vedení drážních vozidel.
„Bezpečnost drážní dopravy je pro SŽDC prvořadá. S dopravci jsme v úzkém kontaktu, právě dnes se koná setkání se zástupci osobních dopravců, zítra nákladních. Nárůst mimořádných událostí mne velice znepokojuje, jedná se o závažná pochybení. Přestože naši zaměstnanci nepochybili, zacílíme i do vlastních řad, abychom eliminovali rizika,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Konkrétně provozní zaměstnanci (výpravčí, dispečeři) budou vydaným pokynem upozorněni na dodržování předpisových ustanovení. SŽDC zvyšuje bezpečnost provozu instalacemi moderních typů zabezpečovacího zařízení.
Bezpečnost jízdy vlaků na hlavním nádraží v Brně byla zajištěna novým elektronickým zabezpečovacím zařízením ovládaným z jednotného obslužného pracoviště (JOP), instalovaným v rámci modernizace celé stanice. Taktéž při konstrukci jízdního řádu SŽDC zohledňuje kapacitu tratí a uzlů s důrazem na zajištění bezpečnosti.
SŽDC dále hledá alternativní způsoby pro zvýšení úrovně bezpečnosti tratí tak, aby se eliminovalo riziko projetí návěstidel. Prověřuje možnosti využití všech technologií, které jsou v této oblasti k dispozici. Do budoucna sází na zavádění ETCS.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva