„Ve všech případech jde o stavby s náklady přesahujícími jednu miliardu korun. To svědčí o jejich významu pro zlepšování stavu české železnice. Potěšitelný je především fakt, že se budou modernizovat také páteřní tratě. Zatímco v případě prací na sever od Soběslavi půjde o jeden z posledních úseků třetího koridoru, který dosud neprošel přestavbou, práce na jihozápadě hlavního města naopak odstartují tolik potřebnou modernizaci velmi frekventované trati podél řeky Berounky,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Významné budou ale i další stavby. Pro příměstskou dopravu v okolí metropole bude důležité zahájení postupné modernizace trati z Prahy do Lysé nad Labem. Práce mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem navážou na nedávno dokončenou rekonstrukci prvně jmenované stanice, jejich součástí bude rovněž komplexní rekonstrukce dvoukolejného železničního mostu přes Labe.
Přehled soutěžených staveb s uvedením celkových investičních nákladů:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva