Jedná se o velmi citlivé informace pro každou společnost, jako jsou mzdové náklady, náklady na energie a palivo, odpisy majetku a další položky po jednotlivých linkách.
Ministerstvo poskytlo obchodní informace Českých drah bez našeho vědomí a účasti, a to přesto, že Městský soud v Praze konstatoval, že se v případě rozhodnutí ministra nejedná o pravomocné ukončení správního řízení a že se mají České dráhy domáhat postavení účastníka řízení. To České dráhy učinily.
Už v současnosti jsou na webu českého Ministerstva dopravy, podobně jako například na Slovensku, všechny naše smlouvy s údaji o rozsahu dopravy i úhrady závazku. České dráhy se nebrání ani zveřejnění celkové úhrady po jednotlivých linkách.
České dráhy v posledních letech nasadily velké množství modernizovaných vlaků a zajišťují maximální dopravní obslužnost v celé České republice, když každý den vypraví v průměru 6 800 vlaků. Že jezdíme efektivně, dokládá také srovnání se zahraničím. Například německá DB Regio dostala v roce 2011 od objednatelů úhrady vyšší v průměru o 81 Kč na vlakový kilometr a Slovenské železnice získaly od státu na jeden vlakový kilometr o 62 Kč více než České dráhy.
Akciová společnost České dráhy se proto ohrazuje proti zveřejňování informací, které považuje za obchodní tajemství i proti následné nepřesné a bohužel i úmyslně zmanipulované interpretaci některých těchto údajů. Data, na jejichž základě Ministerstvo dopravy vyplácí úhradu prokazatelné ztráty, jsou auditovaná a Ministerstvo dopravy je dostává s příslušným komentářem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy