Světelnou show nad ČR doprovázely milionové škody

03.07.2012 16:00 | Zprávy

Včerejší nebývalá světelná podívaná nad Českou republikou měla bohužel i své stinné stránky. Bouřky a přívalové deště doprovázené silným větrem a na řadě míst i krupobitím budou mít podle prvních odhadů likvidátorů Generali na svědomí desítky škod, které se mohou vyšplhat až do řádu milionů korun. Pokud by se naplnil nejčernější scénář, mohlo by se jednat až o 200 škod za přibližně 10 miliónů. Nevíce byly zasaženy západní, severní a střední Čechy.

Světelnou show nad ČR doprovázely milionové škody
Foto: Pojišťovna Generali
Popisek: Pojišťovna Generali

Klienti Generali zatím nahlásili minimum škod. Počet ale bezesporu poroste s každým dalším dnem. Upřesnění můžeme očekávat nejdříve ve středu, podrobnější statistiky pak počátkem příštího týdne. Lze předpokládat, že o řadě škod lidé nemají dosud tušení, vzhledem k tomu, že jsou na dovolené mimo republiku. Navíc podle letitých zkušeností hlásí klienti škody způsobené řáděním přírodních živlů s tři a vícedenním zpožděním. Je-li například zatopený sklep, je nutné počkat, až voda opadne a teprve poté je možné začít sčítat škody. Mobilní technici Generali jsou od brzkého rána v terénu, monitorují situaci a pomáhají klientům s registrací škod. S likvidátory pojistné události je současně možné dohodnout vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.

Mezi prvními nahlášenými škodami dominují zatopené sklepy či přízemní podlaží, poškozené střechy či škody na motorových vozidlech způsobené především popadanými větvemi ze stromů, které nevydržely nápor silného větru. Výjimkou nejsou ani škody způsobené přímými či nepřímými údery blesků, kterých včera napočítali meteorologové nad Českou republikou přes 36 tisíc.

Jen v loňském roce nahlásili klienti Generali na 1200 škod za takřka 18 milionů korun, které měly přímou či nepřímou souvislost s blesky. V letošním roce jich zatím evidujeme na 200 za necelé tři milióny korun. Vzhledem k bouřkám v posledních 14 dnech jejich počet rychle poroste. Z dlouholetých statistik vyplývá, že nejvíce škod způsobených bleskem hlásí naši klienti v průběhu letního období. Konkrétně v měsících červen až srpen, kdy evidujeme 60 - 70% z celoročního počtu těchto škod.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pojišťovna Generali

Robert Králíček byl položen dotaz

Pošta

Že je doručování poštou tragické se ví už dlouho. Vy za to kritizujete Rakušana, ale co jste udělali vy, aby česká pošta fungovala líp? Třeba když jste byli ve vládě? Nebo co uděláte, když v ní zas budete? Běžná situace: Zásilka nedoručena, adresát nezastižen, přitom jste doma, ale nikdo se vám neoz...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Světová výstava Expo 2025 na poštovních známkách

22:08 Česká pošta: Světová výstava Expo 2025 na poštovních známkách

Česká pošta ve středu uvedla do prodeje poštovní známky, které připomínají Expo Ósaka 2025.