V roce 2016 zemřelo při nehodách vyšetřovaných Policií ČR celkem 60 motocyklistů, dalších 463 bylo zraněno těžce a 2 143 lehce. Průměrně činil v období let 1993-2015 podíl jezdců v jedné stopě na celkovém počtu obětí nehod 8,8 %, v loňském roce to bylo 11 %. Přesto však loni zemřelo nejméně motocyklistů od vzniku samostatné České republiky. Na celkovém počtu těžce zraněných se loni motorkáři podíleli 17,9 %, v případě lehkých zranění se jedná o 8,7 %. Tradičně se považují nehody zaviněné jezdci v jedné stopě za ty nejzávažnější. Loni ovšem byly daleko nebezpečnější střety zaviněné jiným účastníkem silničního provozu. „Zatímco na jeden tisíc dopravních nehod vyšetřovaných Policií ČR připadlo v průměru 5,5 oběti, u havárií z viny jezdců v jedné stopě to bylo 18 obětí, u nehod z cizího zavinění však 26,25 oběti,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Z celkem 2 828 nehod s účastí motocyklisty bylo z jejich strany zaviněno 1 609 z nich. Nejčastějšími hříšníky byli jezdci na strojích o objemu válců 460-850 kubických centimetrů. Ti zavinili 569 nehod. Naopak nejméně bourali z vlastní viny ti, kteří sedlali motocykly o objemu válců 101-450 kubických centimetrů – celkem 167x.
Nejvíce obětí – celkem 12 - bylo při nehodách zaviněných motocyklisty mezi těmi, kdo jeli na stroji o objemu válců 460-850 cm3. Naopak nejméně usmrcených vykázaly nehody jezdců na motocyklech od 101 do 450 cm3 (1 oběť) a nad 1,25 litru (dva mrtví).
Umírali mladí i senioři
Již po řadu let neplatí, že jsou smrtelné dopravní nehody doménou mladých jezdců. Loni nejčastěji umírali motocyklisté ve věku 35-44 let (celkem se jednalo o 20 obětí), v těsném závěsu byla věková kategorie 25-34 let (18 obětí). Počet usmrcených jezdců ve věku 15-24 let byl stejný jako u jejich kolegů ve věku 45-54 let – shodně po osmi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV