ÚOOÚ se podílel na výkladu nových pravidel pro marketingové hovory

25.12.2021 10:01 | Tisková zpráva

Český telekomunikační úřad ve spolupráci s Úřadem pro ochranu osobních údajů a Ministerstvem průmyslu a obchodu připravil společné výkladové stanovisko s odpověďmi na nejčastější otázky, týkající se nových pravidel pro marketingová volání, která stanovuje novela zákona o elektronických komunikacích.

ÚOOÚ se podílel na výkladu nových pravidel pro marketingové hovory
Foto: uoou.cz
Popisek: Úřad pro ochranu osobních údajů - logo

Jedná se o reakci na přijetí zákona č. 374/2021 Sb., kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Zákonodárce tak mimo jiné adaptoval zákon o elektronických komunikacích na obecné nařízení a za účelem posílení ochrany soukromí v elektronických komunikacích přijal změnu podmínek kontaktování za účelem marketingu. Přestože účinnost novely zákona o elektronických komunikacích nastává již od 1. ledna 2022, změna pravidel kontaktování za účelem marketingu bude platit s ohledem na příslušná přechodná ustanovení až po šestiměsíčním přechodném období, tj. od 1. července 2022.

Novelizace zákona o elektronických komunikacích spočívá ve změně dosavadního režimu „kontaktovat lze každého, kdo v telefonním seznamu neuvedl, že si nepřeje být kontaktován za účelem marketingu“ (dále jen „princip opt-out“) na nový režim „kontaktovat lze pouze toho, kdo ve veřejném telefonním seznamu uvedl, že si přeje být kontaktován za účelem marketingu“ (dále jen „princip opt-in“). Nová právní úprava, tedy přechod z principu opt-out na princip opt-in, přitom nic nemění na existujícím vztahu mezi podnikateli a zákazníky a respektuje jej, včetně oprávněného zájmu podnikatelů ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení, kteří v rámci komunikace se stávajícími zákazníky propagují své výrobky a služby.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Eliška Olšáková byl položen dotaz

Olšáková (STAN): V dobře vedených obcích se lidem dobře žije

Dobrý den, reaguji na tento váš článek. Souhlasím s vaším tvrzením, ale jak je možné, že obce a města jsou většinou řízena dobře, ale to samé se rozhodně nedá říct o státu jako celku. Nebo vy máte pocit, že se lidem dnes žije dobře? Jistě, mohlo by být hůř, ale nemáte dojem, že to jde v posledních l...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Asociace regionálních značek: Značku ŠUMAVA originální produkt® ponesou pletené a háčkované módní doplňky

22:03 Asociace regionálních značek: Značku ŠUMAVA originální produkt® ponesou pletené a háčkované módní doplňky

Při jarní certifikaci se portfolio značky Šumava rozšířilo o pletené a háčkované výrobky z dílny by …