Částky překračující limit doplatků za léky vám rádi budeme posílat na bankovní účet, stačí nám sdělit své bankovní spojení pro zasílání přeplatků, tj. vyplnit stručnou žádost o vracení přeplatků na účet.
Žádost můžete v současné době podat i elektronicky: e-mailem (na adresu konkrétní pobočky VZP, nebo na podatelna@vzp.cz či info@vzp.cz), datovou schránkou (i48ae3q), nebo prostřednictvím aplikace Moje VZP/VZP Point formou obecného podání. Pokud vlastník datové schránky a žadatel jsou totožni, nemusí být formulář opatřen elektronickým podpisem. Obdobně to platí pro aplikace Moje VZP/VZP Point. Jinak je třeba počítat s tím, že pojišťovna bude telefonicky nebo mailem ověřovat, zda je vše v pořádku a daný klient skutečně žádost s uvedeným číslem účtu podal.
Upozorňujeme, že je potřeba žádost podat, resp. číslo účtu pro vracení přeplatků sdělit i v případě, že pojišťovna na klienta má číslo účtu ve svém informačním systému (např. u OSVČ), nebo i když klient už svůj účet pojišťovně v minulosti oznámil třeba pro účely vyplacení příspěvku z fondu prevence.
Po podání a zpracování žádosti vám už všechny další nadlimitní částky budou zasílány na bankovní účet a nebudete muset na poštu s poštovní poukázkou; způsob zaslání přeplatku, jehož vyplacení už bylo zadáno České poště, ale není možné v průběhu jeho zpracování poštou změnit. O přeplatek však samozřejmě nepřijdete.
Pokud vám již přišla poštovní poukázka a nestihnete ji uplatnit na České poště v termínu její platnosti, je platba stornována. Hodnota nevyplacených přeplatků je pak vždy zahrnuta do zpracování následujícího čtvrtletí. Částka vám proto bude zaslána v termínu vracení přeplatků za následující kalendářní čtvrtletí, spolu s případnou částkou „nového“ přeplatku.
Přeplatky pojišťovna vrací do 60 dnů po uplynutí kalendářního čtvrtletí. Nevyplacené přeplatky za 1. až 3. čtvrtletí příslušného kalendářního roku jsou vyplaceny souhrnně ve 4. čtvrtletí, v únoru následujícího roku. Klient, který by si nestihl vyzvednout na poště peníze s poštovní poukázku s přeplatkem za 4. čtvrtletí, se musí dostavit na naše klientské pracoviště a zažádat o opakované vyplacení přeplatku. Zasílání přeplatků na bankovní účet je tedy ideální varianta, nemusíte se už o nic starat. Přeplatek v žádném případě nelze vyplatit na pobočce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva