Vize Nula: Řidičák pro začínající řidiče jako poukaz na smrt? Nyní ano. Je čas to změnit!

25.10.2019 10:58 | Zprávy

Řidičský průkaz na zkoušku je efektivním opatřením ke snížení výskytu smrtelných nehod z vlastní viny u začínajících řidičů. Takový je závěr odborného semináře uspořádaného Platformou VIZE 0 a jejími partnery za účasti předního evropského dopravního psychologa Dr. Georga Bartla.

Vize Nula: Řidičák pro začínající řidiče jako poukaz na smrt? Nyní ano. Je čas to změnit!
Foto: platformavize0.cz
Popisek: Platforma Vize nula - logo

V letech 2014-2018 vinou mladých řidičů motorových vozidel ve věku do 24 let zahynulo celkově 505 osob a dalších 2 013 lidí bylo těžce zraněno. Jen v loňském roce 2018 zahynulo jejich zaviněním 94 osob, tedy 17 procent z celkového počtu obětí DN, a dalších 397 utrpělo těžké zranění, což bylo 16 procent z celkového počtu těžce zraněných. Do konce září 2019 vinou mladých řidičů zahynulo 58 osob a dalších 194 utrpělo těžké zranění.

Platforma VIZE 0 proto uspořádala v úterý 22. října 2019 společně se svými partnery odborný seminář s cílem vyvolat diskuzi o přijetí nových, v zahraničí osvědčených metod ke snížení závažné dopravní nehodovosti začínajících řidičů. „Mladí lidé ve věku 18-24 let jsou nejrizikovější věkovou skupinou účastníků silničního provozu. Proto jsme se rozhodli uspořádat panelovou diskuzi za účasti předního evropského dopravního psychologa Dr. Bartla, jenž se podílel na nastavení efektivního systému přípravy nových řidičů a také zavedení tzv. řidičského průkazu na zkoušku v Rakousku. Tato opatření výrazně snížila výskyt závažných nehod z viny uvedené skupiny řidičů,“ uvádí Martin Laur, ředitel Platformy VIZE 0.

Mezi diskutujícími panovala shoda, že systém přípravy a provádění řidičských zkoušek nových řidičů v ČR je beznadějně zastaralý a je třeba otevřít cestu k jeho modernizaci. V porovnání s rakouskými statistikami nehodovosti je patrné, jak moc u nás chybí institut řidičského průkazu na zkoušku. Přitom v programovém prohlášení vlády schváleném 27. června 2018 je v kapitole věnované dopravě uvedeno následující: „Důraz budeme klást i na bezpečnost. Rostoucí silniční doprava, moderní a rychlé dopravní prostředky v kombinaci s řadou dalších působících vlivů vyžadují větší důraz než dosud na prevenci a průběžné vzdělávání. Mimo jiné se v tomto směru chceme zaměřit na začínající řidiče, aby nebyli smrtelným nebezpečím pro sebe i pro druhé. Proto pro ně prosadíme např. řidičské oprávnění s omezenou platností na max. 2 roky, ve které budou muset absolvovat výcvik s cílem zdokonalení řidičských schopností a dovedností při zvládnutí krizových situací.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Kde berete tu jistotu, že Krym zůstane Ukrajině?

A co se týká Ruska, podle mě se jeho imperialistická politika nikdy nezměnila jen jsme se nechali uchlácholit mírem, který tu byl a teď nastává naopak zas panika. Na druhou stranu, myslíte, že by na nás Rusko přímo zaútočilo, když jsme v NATO? Nebo nevěříte v ochranu NATO?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Léčebné konopí z naší pěstírny míří do dalších lékáren

20:16 FNUSA: Léčebné konopí z naší pěstírny míří do dalších lékáren

Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně je v oblasti léčebného konopí celosvětově unikátním pracovištěm…