Vláda dá na opravy silnic II. a III. tříd stejně jako loni. Jihomoravský kraj má projekty připravené

01.03.2017 11:13 | Zprávy

Dvě a půl miliardy poputují letos na opravy bývalých okresek ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a půl miliardy z vládní rozpočtové rezervy. Stát tedy na rekonstrukce přispěje krajům stejně jako minulý rok. Peníze se následně rozdělují podle délky silniční sítě, a jižní Morava tak získá přibližně 228 milionů korun. Místní silničáři by přitom zvládli zužitkovat i dvojnásobek.

Vláda dá na opravy silnic II. a III. tříd stejně jako loni. Jihomoravský kraj má projekty připravené
Foto: Jihomoravský kraj
Popisek: Jihomoravský kraj

„Vážíme si toho, že vláda splnila svůj slib a přispěje na rekonstrukce silnic II. a III. tříd alespoň tolik, kolik přispěla v loňském roce. Rozhodně bychom ale věděli, co s penězi, i kdyby byl příspěvek o miliardu vyšší, nebo dokonce dvojnásobný oproti loňsku. Jihomoravský kraj je velmi aktivní v projektové přípravě. Jen na tento rok přichystala Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje pro spolufinancování ze SFDI akce za více než 300 milionů korun a stavby za dalších 670 milionů čekají v zásobníku,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák a dodal, že letos už navýšil kraj částku na projektovou přípravu ze svého rozpočtu o 10 milionů korun.

Podle Hanáka je však každoroční vyjednávání o výši příspěvku od státu nešťastné. „Máme konec února a až do včerejšího dne jsme nevěděli, kolik vláda na opravy silnic II. a III. tříd pošle. Proces realizace stavby přitom vyžaduje čas. A pokud chceme některé akce odstartovat již v dubnu, není ho skutečně mnoho. Ideálním řešením by proto bylo, aby stát přispíval krajům na rekonstrukce pravidelně, například formou přerozdělení výnosů ze silniční daně a především podílem na příjmech ze spotřební daně z paliv,“ doplnil Hanák.

Jihomoravští silničáři díky penězům od státu opraví letos zejména mosty. „Samozřejmě dokončíme největší akci loňského roku, a to rekonstrukci mostu přes železniční koridor v Šakvicích. Další mosty opravíme například mezi Jiříkovicemi a Šlapanicemi, ve Lhotě Rapotině, mezi Březinou a Ochozem u Brna, Střelicemi a Ořechovem, v Hostěrádkách, Milešovicích nebo v Kostelci. Finančně nejnáročnější bude oprava mostu přes silnici I/55 v Hodoníně,“ uzavřel Hanák. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Centrum dopravního výzkumu: Testování technologií pro bezpečnější dopravu

7:31 Centrum dopravního výzkumu: Testování technologií pro bezpečnější dopravu

Na brněnském výstavišti vznikla nová inovační platforma BVV Living Lab, zaměřená na testování a vývo…