VoZP ČR se za posledních několik let zapsala u široké i odborné veřejnosti jako pojišťovna poskytující svým klientům kromě klasických léčebných postupů také široký přístup k nejmodernějším metodám léčby a to mimo jiné proto, že dokázala hospodařit se svěřenými finančními prostředky smysluplně a ve prospěch svých pojištěnců. Vzpomeňme jenom na smlouvu s Pražským protonovým centrem, kterou uzavřela jako první mezi našimi pojišťovnami a určila tak nový trend v léčbě některých diagnóz rakovinného onemocnění. Těch příkladů je víc. Pojišťovna se přihlásila k nové metodě léčby plicní arteriální hypertenze a ihned jí zařadila do svého sazebníku, čímž umožnila všeobecné užití pro své pojištěnce. Pacienti, kteří mají vysoký krevní tlak v plicních cévách a jsou tak ohroženi na životě dostávají novou, mnohem příjemnější, účinnější a pohodlnější léčbu než byla ta, kterou užívali doposud. Jako první zdravotní pojišťovna zařadila VoZP ČR do svého sazebníku služeb aplikaci kolagenového implantátu do kolenní chrupavky, nebo novou metodu CT virtuální kolonoskopie pro ty pacienty, pro něž klasická invazivní kolonoskopie znamenala neskutečný stres. A tak bychom mohli pokračovat.
Od roku 2009 probíhala vleklá krize v našem zdravotním systému a mnoho nemocnic a jiných zdravotních zařízení, mimo jiné i pojišťoven, se ocitlo v červených číslech a bylo nuceno šetřit nejenom na provozních, ale také na léčebných výdajích. VoZP ČR dlouhodobě patří mezi pojišťovny s nejmenšími provozními náklady, nemá žádné do očí bijící paláce či luxusní auta a od již zmíněného roku, tedy za posledních zhruba sedm let, dokázala nejenom zásadním způsobem zvýšit počet pojištěnců, ale také navýšit velikost finančního kapitálu, se kterým ročně hospodaří a využívá ho ve prospěch svých pojištěnců, z 12 na zhruba 16,5 miliard korun. Zdravotní pojišťovny by neměly být bankovními nebo peněžními ústavy, které by z daného objemu finančních prostředků generovaly zisk, ale tvůrci zdravotnictví pro člověka, tedy pojištěnce – pacienta, jehož zájmy v oblasti zdravotní péče zastávají. Znamená to tedy, že čím více prostředků má zdravotní pojišťovna k dispozici, tím kvalitnější péči může svým klientům poskytnout. Může si dovolit více individuálního přístupu ke svým pojištěncům a jejich léčebným potřebám.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva