SMS zpráva o dluhu na zdravotním pojištění znamená, že má klient vůči VZP neuhrazené závazky, které je nutné co nejdříve vyrovnat. Zpráva je součástí tzv. měkkého vymáhání, kdy VZP informuje své klienty o dlužných částkách a dává jim možnost řešit situaci dobrovolně, bez zahájení právních kroků. Doporučujeme proto na takovou výzvu reagovat včas, aby nedošlo k navýšení dluhu o úroky z prodlení či další sankce.
Jak poznám, že se nejedná o podvodnou SMS zprávu?
SMS zprávy zasílané VZP jsou výhradně informačního charakteru a nikdy neobsahují žádné výzvy k poskytnutí osobních údajů ani pokyny k platbě. Formou SMS může být dlužník upozorněn na jednotlivou pohledávku nebo souhrnnou pohledávku. Pokud máte pochybnosti o tom, zda máte dluh na zdravotním pojištění, doporučujeme si stav svého účtu ověřit prostřednictvím aplikace Moje VZP. Tato aplikace vám poskytne aktuální přehled o všech platbách a případných nedoplatcích.
Pokud i přesto máte podezření, že SMS zpráva není zaslaná VZP nebo si nejste jistí jejím obsahem, můžete zaslat snímek obrazovky na e-mail info@vzp.cz. Doporučujeme vyvarovat se otevírání odkazů, které vedou mimo oficiální web VZP na adrese www.vzp.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva