Málokdo si totiž uvědomuje, že Czech POINT nejsou pouze asistovaná kontaktní místa veřejné správy, kde může občan získat výpis z některého Informačního systému veřejné správy (ISVS) nebo třeba konvertovat dokument. Czech POINT je především robustní back-end nabízející spousty elektronických služeb úředníkům orgánů veřejné moci, advokátům, notářům nebo exekutorům.
Úředníci využívají služby na rozhraní CzechPOINT@office, které je co do počtu transakcí mnohem větší, než původní síť kontaktních míst označených logem Czech POINT. Mají zde k dispozici přístup k datům připojených informačních systémů a službu autorizované konverze dokumentů. Czech POINT je rovněž nepostradatelným pomocníkem dalších eGov systémů. Poskytuje řadu služeb datovým schránkám (výpisy, podání žádosti o zřízení schránky, zneplatnění přístupových údajů apod.). Pro základní registry zajišťuje ověření přistupujících uživatelů s využitím další své neodmyslitelné části - Jednotného identitního prostoru.
Nesmíme vynechat CzechPOINT@home, což je de facto kontaktní místo pro "elektronicky gramotné" v pohodlí jejich domova, které postupně nabídne škálu služeb úplného elektronického podání.
Ale vraťme se zpět ještě ke kontaktním místům. Ty jsou zde pro občany, kteří neumí, nebo nemohou komunikovat s veřejnou správou elektronicky. Je důležité si uvědomit, že v každé společnosti je a vždy bude skupina takových občanů. A právě na ty pamatuje Czech POINT, který jim poskytuje rovnoprávný přístup ke službám veřejné správy ať už na poštách, úřadech nebo vybraných pobočkách bank.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva