Zatímco za loňské první čtvrtletí bylo na lince vyřízeno 1023 hovorů, letošní první čtvrtletí přineslo již 4526 hovorů. Toto číslo představuje téměř dvě třetiny hovorů, vyřízených za celý minulý rok. Každý desátý hovor se týká výhradně nemoci Covid-19.
„Když jsme před dvěma lety linku spouštěli, ani jsme netušili, o jak vizionářský krok se jedná. Klienti postupně získali důvěru ve služby Lékaře na telefonu, a dnes, v době koronavirové infekce, se na ni obracejí stále častěji. Ve spojení výhradně s nemocí COVID-19 registrujeme zhruba každý desátý hovor. K násobnému nárůstu volajících došlo právě v průběhu března, kdy se lidé začali častěji a detailněji informovat o karanténních opatřeních a nemoci samotné,“ uvedl generální ředitel ZP MV ČR David Kostka s tím, že v této formě asistenčních služeb a distanční péče bude ZP MV ČR „rozhodně pokračovat“.
Statistika příchozích a odchozích hovorů ukazuje, že linka vyřídí průměrně 50 hovorů denně. Jen pro srovnání – za celý loňský rok se počet hovorů pohyboval kolem sedmi a půl tisíce.
Nejčastěji konzultace zdravotního stavu

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tisková zpráva