„Kromě toho, že všichni čelíme ohrožení koronavirem, je ve společnosti velké množství obyvatel s chronickými nemocemi, onkologických pacientů, či lidí s jinými potížemi. A těm musíme zajistit dostupnou lékařskou péči i v době epidemie, kdy je provoz řady ordinací omezen. Využití kapacity Virtuální kliniky EUC a jejích 26 zdravotnických zařízení je podle nás efektivní a smysluplné řešení, kterým rozšiřujeme nabídku služeb pojištěncům,“ říká generální ředitel ZP MV ČR David Kostka.
Kozultace s lékařem z domova
Pacient může konzultovat s lékařem svůj zdravotní problém diskrétně z pohodlí domova. Potřebuje k tomu pouze mobil nebo počítač a připojení k internetu. Lékaři ordinují ve Virtuální klinice na www.virtualniklinika.cz od pondělí do pátku od 8.00 – 18.00 hod. Lékař odpoví obvykle do 60 minut (v rámci ordinačních hodin). Bez návštěvy ordinace, pouze pomocí vzdálené komunikace, je možné vyřešit zhruba 60 % potíží.
Po vyplnění dotazníku s anamnézou, podobně jak je tomu v ambulanci při každé návštěvě, vyhodnotí lékař Virtuální kliniky příznaky, spojí se s pacientem prostřednictvím chatu nebo videochatem a navrhne vhodný léčebný plán.
V případě zjištění, že zdravotní stav pacienta vyžaduje osobní návštěvu u lékaře, je pacient objednán k dalším vyšetřením již v jedné z ordinací v síti 26 klinik EUC ve 14 městech po celé České republice. V rámci Virtuální kliniky je samozřejmostí založení zdravotní dokumentace, vystavení e-receptu, žádanky nebo e-neschopenky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva