Zpoždění u železniční dopravy je poměrně časté. V případě zpoždění při příjezdu nebo odjezdu je dopravce povinen průběžně informovat cestující o aktuální situaci a předpokládaném čase odjezdu a příjezdu vlaku. Pokud je ohlášené zpoždění vlaku na příjezdu delší než hodinu, je pravděpodobné, že ani do cílové stanice vlak nepřijede s kratším než hodinovým zpožděním. V takovém případě má cestující možnost výběru mezi zrušením cesty s vrácením jízdného za její neuskutečněnou část, nebo pokračováním cesty. Ať už cestující pokračuje do cílové stanice podle plánu nebo náhradním spojem, má nárok na kompenzaci od železničního dopravce.
Výše odškodnění závisí na délce zpoždění vlaku. „Pokud zpoždění mezi výchozí a cílovou stanicí činí 60 až 119 minut, může cestující od železničního dopravce požadovat odškodnění ve výši 25 % ceny jízdenky. U zpoždění přesahujícího 120 minut činí výše kompenzace 50 % ceny jízdenky. Ani v jednom případě ale cestující neztrácí nárok na přepravu,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva