Mnoho spotřebitelů hromadí pomačkané blednoucí účtenky od každého nákupu, ale nemohou najít zrovna tu, kterou pro reklamaci potřebují. „Nevzdávejte to. Absence účtenky neznamená automaticky nemožnost zboží reklamovat. Prodejce sice může požadovat důkaz o koupi, tím ale nemusí být jen papír z jeho kasy. Vzestup bezhotovostních plateb zde může zachránit spoustu situací – pokud jste nákup platili kartou, stačí transakci dohledat ve výpisu z internetového bankovnictví,“ radí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Skvělým pomocníkem pro správu účtenek jsou mobilní aplikace. Hned po nákupu si paragon vyfotíte, pojmenujete a originál můžete zahodit. V takové „kartotéce“ se vám pak bude hledat lépe než doma v přecpaném šuplíku. Pokud žádný hmatatelný důkaz nemáte, ale nákup u konkrétního prodejce je zřejmý třeba proto, že jste stálý zákazník na malém městě nebo jde o unikátní produkt, který nikdo jiný neprodává, nenechte se odbýt. U soudu by mělo šanci na úspěch například i svědectví dalších osob – ale k němu se obchodníkovi nejspíše chtít nebude.
Zboží můžete reklamovat i jinde, než jste ho koupili. „Představte si, že jste si zakoupili kabát, když jste byli na pracovní cestě v Praze, ale žijete v Ostravě a do hlavního města se v nejbližší době nechystáte. To nevadí, protože reklamaci můžete uplatnit na kterékoli pobočce nebo v sídle prodejce, ledaže by prodejce předem určil jiný subjekt, zpravidla servis,“ poznamenává Lukáš Zelený.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva