Mnoho letů bylo zrušeno a cestující nemají jistotu, zda a kdy budou moci zakoupené letenky použít, případně kdy dostanou své peníze zpět. Na co máte v této souvislosti právo?
Evropské nařízení o pravidlech náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě stanoví, na co mají cestující nárok v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Dojde-li k některé z těchto okolností, pokud byl odlet plánován z letiště ležícího na území Evropské unie s kterýmkoliv dopravcem nebo z třetí země s evropským dopravcem, máte právo na bezplatnou péči v podobě ubytování a občerstvení, zajištění přepravy náhradním letem anebo i na finanční odškodnění ve výši 250 až 600 eur, a to za přesně definovaných podmínek.
Pokud je ale zrušení letu způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým není možné ze strany leteckého dopravce zabránit, i když byla přijata veškerá přiměřená opatření, nemají cestující právo na zmíněné finanční odškodnění. Mezi tyto mimořádné okolnosti patří i opatření různých států přijatá pro potlačení pandemie nákazy COVID-19.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Tisková zpráva