Mnoho spotřebitelů hromadí pomačkané blednoucí účtenky od každého nákupu doma v krabici od bot. Problém s tímto systémem nastává, když je jednou za rok skutečně potřeba něco reklamovat – ve změti zmuchlaných papírků se ten správný hledá jako jehla v kupce sena. Pokud se nenajde, jsou možnosti dvě: buď to rovnou vzdát, nebo se pokusit reklamovat bez účtenky, což může zdánlivě vést jen ke ztrátě času.
Absence účtenky neznamená automaticky nemožnost zboží reklamovat. „Prodejce sice může požadovat důkaz o koupi, tím ale nemusí být jen papír z jeho kasy. Vzestup bezhotovostních plateb zde může zachránit spoustu situací – pokud jste nákup platili kartou, stačí transakci dohledat ve výpisu z internetového bankovnictví,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Skvělým pomocníkem jsou i mobilní aplikace, které účtenky spravují za vás. Hned po nákupu si ji vyfotíte, pojmenujete a originál můžete zahodit.“
Pokud žádný hmatatelný důkaz nemáte, ale nákup u konkrétního prodejce je zřejmý třeba proto, že jste stálý zákazník na malém městě nebo jde o unikátní produkt, který nikdo jiný neprodává, nenechte se odbýt. U soudu by mělo šanci na úspěch například i svědectví dalších osob.
Stát se také může, že jste si zakoupili třeba kabát, když jste byli na pracovní cestě v Praze, a právě na něm se vyskytla vada. Ale žijete v Ostravě a do hlavního města se v nejbližší době nechystáte. Tak to necháte být. Reklamaci však můžete uplatnit v kterékoliv pobočce nebo v sídle prodejce, ledaže by předem určil jiný subjekt, zpravidla servis.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva