Celostátní soutěž tentokrát probíhala distančně včetně ústního kola. Vyhrál tým z Univerzity Palackého v Olomouci. Cenu za nejlepší písemné podání si odnesli studenti z Masarykovy univerzity v Brně. Titul nejlepšího řečníka obdržel student z Univerzity Karlovy v Praze.
Neférových podnikatelů je mnoho, ale jedna skupina ve statistikách spotřebitelské poradny dTestu přesto vybočuje. Jde o provozovatele online seznamek. „Soutěžní soudní případ vycházel z reálných stížností spotřebitelů na tyto seznamky, které automaticky prodlužují smlouvy a strhávají spotřebitelům peníze z karty, aniž by je o tom předem srozumitelně informovaly,“ popisuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Na jedné straně soutěžního sporu proto stál spotřebitel Karel a na druhé straně online seznamka. Studenti si v roli advokátů vyzkoušeli nanečisto zastupovat obě strany sporu.“
Do soutěže se přihlásilo 40 dvou až čtyřčlenných týmů ze všech právnických fakult v České republice. V písemném kole musely všechny týmy vypracovat podání k fiktivnímu soudu jak za žalobce – spotřebitele, tak za žalovanou společnost. Deset nejlepších týmů postoupilo do ústního kola, které se konalo v pátek 27. listopadu 2020 distanční formou. Los určil, zda daný tým bude v ústním kole hájit zájmy buď napáleného spotřebitele, nebo seznamky. Studenti dopředu dostali písemné podání protistrany, aby se mohli na ústní kolo připravit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva