Velice razantní tón zvolilo sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR v otevřeném dopise nečlenské agentury SANEP. „Podle dostupných informací nemá činnost Vaší společnosti SANEP s výzkumem trhu a veřejného mínění nic společného, a tím že ji tak označujete, jen poškozujete pověst oboru i samotných výzkumných agentur," píše se v úvodu dopisu, který za SIMAR podepsali výkonný ředitel Stanislav Zahradníček a předsedkyně Eva Veisová.
Sdružení vytýká SANEPu, že výzkum jen napodobuje a dlouhodobě zásobuje média výsledky takzvaných výzkumů, které však mají jen malou nebo žádnou vypovídací hodnotu. „Jako velmi nevhodnou vnímáme Vaši aktivitu především v oblasti výzkumu veřejného mínění a politického výzkumu, kde nekorektní výsledek, zatížený i malou chybou, má velmi závažné důsledky," uvádí se v otevřeném dopise.
SANEP se zaštiťuje členstvím v mezinárodní alianci
Sdružení předních agentur výzkumu trhu a veřejného mínění působících v ČR proto vyzvalo agenturu SANEP, aby prokázala, že se ve své činnosti drží metodologických pravidel standardně dodržovaných výzkumnými agenturami na celém světě a aby se podrobila kontrole, kterou pravidelně podstupují agentury sdružené v SIMAR.
„SIMAR není žádnou státní organizací, je to samozvaná oborová organizace. My jsme členem mezinárodní aliance výzkumných agentur AIMRI, která zahrnuje více než osmdesát členských zemí, a proto dodržujeme v rámci členství mezinárodní kodex výzkumu trhu a sociálního výzkumu ICC/ESOMAR, který udává standardy chování při prováděném průzkumu," ohrazuje se pro ParlamentníListy.cz Oldřich Zajíc, ředitel SANEPu, proti zpochybňování výzkumů své agentury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih