Priority v resortu dopravy jsou závislé na rozpočtovém rámci pro rok 2012, uvedl dnes nastupující ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) na společném brífinku s premiérem Petrem Nečasem při příležitosti svého uvedení do úřadu. Chce nicméně například prosazovat rozšíření elektronického mýtného na silnice nižších tříd. Některá témata také bude konzultovat se svým předchůdcem Radkem Šmerdou, například převod zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).
Prosadím to, co je vhodné pro Česko
Podle Dobeše nebude resort dopravy kopírovat program předchůdců na ministerstvu, bude naopak podporovat koncepci, která je vhodná pro ministerstvo a Českou republiku. "Nechci to stavět tak, že budu prosazovat Bártovu nebo Šmerdovu koncepci," uvedl i s odkazem na Šmerdova předchůdce ve funkci Víta Bártu (VV).
Na rozdíl od bývalého ministra Šmerdy a stejně jako Bárta hodlá Dobeš prosazovat rozšíření elektronického mýtného na silnice nižších tříd, protože to vyplývá přímo z programu Věcí veřejných, kterým Dobeš dělá pražského manažera. Konkrétní podoba zpoplatnění silnic druhé a třetí třídy bude ale tématem dalších diskusí, uvedl nastupující ministr.
Vše je o penězích
Plánovat dlouhodobé koncepce dopravy do roku 2015 až 2020 je podle Dobeše nerealistické. Poukázal v této souvislosti na rozpočtové rámce a také na to, že není jasné, kolik peněz dostane Česká republika z Evropské unie. Nastupující ministr uvedl, že je mu bližší spíše varianta bývalého ministra Šmerdy, který od vytváření dlouhodobé koncepce dopravy plánované Bártou upustil.
Na ministerstvu dopravy Dobeš plánuje ještě během dnešního dne obsadit post státního tajemníka, který bude ministrovým nejbližším spolupracovníkem. Předpokládá nicméně, že bude úzce spolupracovat také s prvním náměstkem Lukášem Hamplem. Kdo by měl do funkce státního tajemníka nastoupit, ministr zatím neuvedl.
Dobeš má základní znalosti z oboru, které jsou pro zastávání úřadu nezbytné, uvedl Nečas a připomněl, že Dobeš je nejmladším z jeho ministrů. Zároveň poděkoval odcházejícímu Šmerdovi, který ve funkci ministra působil od dubna. Nahradil tehdy Bártu, který musel odstoupit po zveřejnění informace, že údajně uplácel své stranické kolegy.
Důležitá je kontinuita
"Co se týká mého nástupce, kdykoliv bude cokoliv chtít, jsem ochoten mu pomoci," řekl Šmerda. Důležitá je podle něj kontinuita programů v resortu. Zároveň ale nepředpokládá, že by Dobešovi radil z pozice náměstka nebo jiného interního zaměstnance ministerstva dopravy. Před nástupem do funkce ministra Šmerda na ministerstvu dopravy působil jako státní tajemník a náměstek ministra Bárty.
Do funkce ministra dopravy dnes Dobeše jmenoval prezident Václav Klaus. Společně s ním jmenoval vicepremiérkou místopředsedkyni Věcí veřejných Karolínu Peake. Vést by měla legislativní radu vlády. Příchod dvou nových ministrů VV byl součástí dohody koaličních stran o pokračování ve vládě.
Související:
Ministr se odklonil od Bárty. A to jej stálo křeslo. Končí
Klaus tentokrát neváhal. Šmerdovu demisi přijal ihned
Šmerda se u VV neobhájil. Musí z vlády
Už tě na dopravě nechceme, oznámil John Šmerdovi
Šmerda naznačil: Netančil jsem, jak Bárta pískal, tak mě chtějí odvolat
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp