Jízdné zdarma platí od letošního července. Jenomže ani zdražení jízdenek pro ostatní cestující výpadek v rozpočtu nepokryje. "Ty začaly se změnou tarifů platit na začátku léta. Na jejich zdražení podle odhadů město vydělá ročně 205 milionů korun. Ztráta za jízdné zdarma pro vybrané věkové skupiny by měla činit 240 milionů. Znamená to, že ve výsledku bude město tratit zhruba 35 milionů korun," řekl za organizátora pražské dopravy společnost Ropid Filip Drápal Lidovým novinám.
Opencard musí mít každý
Lidé, kteří jezdí po Praze zdarma, ale i tak potřebují Opencard a také tzv. věkovou aplikaci. Podle ní si revizor při kontrole ověří stáří cestujícího a zjistí, zda má nárok na jízdu zdarma. Od začátku července nahrál dopravní podnik na elektronické tramvajenky více než 90 tisíc takových aplikací.
Více k tématu Opencard
"Dětem 27 500, seniorům 65 500. Pořízení aplikace stojí 120 korun, její platnost je šest let," vysvětluje Aneta Řehková z pražského dopravního podniku. Město tak přichází o vysoké částky.
K tématu:
Na jízdném zdarma pro děti a seniory Praha ročně přijde o 35 mil.
ODS chce v Praze jízdné zdarma pro děti do patnácti let
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh