ODS slíbila jízdu zdarma. Teď to stojí Pražany desítky milionů

27.08.2011 14:29 | Zprávy

ODS sice dodržela svoje volební sliby o jízdném zdarma pro děti do 15 let a důchodce od 65, Praha na to však doplácí. Přestupní jízdenky zdražily na 32 korun a městská pokladna ročně přichází zhruba o 35 milionů.

ODS slíbila jízdu zdarma. Teď to stojí Pražany desítky milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj - ilustrační foto

Jízdné zdarma platí od letošního července. Jenomže ani zdražení jízdenek pro ostatní cestující výpadek v rozpočtu nepokryje. "Ty začaly se změnou tarifů platit na začátku léta. Na jejich zdražení podle odhadů město vydělá ročně 205 milionů korun. Ztráta za jízdné zdarma pro vybrané věkové skupiny by měla činit 240 milionů. Znamená to, že ve výsledku bude město tratit zhruba 35 milionů korun," řekl za organizátora pražské dopravy společnost Ropid Filip Drápal Lidovým novinám.

Opencard musí mít každý

Lidé, kteří jezdí po Praze zdarma, ale i tak potřebují Opencard a také tzv. věkovou aplikaci. Podle ní si revizor při kontrole ověří stáří cestujícího a zjistí, zda má nárok na jízdu zdarma. Od začátku července nahrál dopravní podnik na elektronické tramvajenky více než 90 tisíc takových aplikací.

Více k tématu Opencard

"Dětem 27 500, seniorům 65 500. Pořízení aplikace stojí 120 korun, její platnost je šest let," vysvětluje Aneta Řehková z pražského dopravního podniku. Město tak přichází o vysoké částky.

K tématu:
Na jízdném zdarma pro děti a seniory Praha ročně přijde o 35 mil.
ODS chce v Praze jízdné zdarma pro děti do patnácti let

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: joh

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…