Pražský magistrát zviditelní své radní. Za víc než 13 milionů

06.10.2011 7:53 | Zprávy

Redakce ParlamentníchListů.cz získala z důvěryhodného zdroje informace a dokumenty o tom, že magistrát hlavního města Prahy plánuje za více jak 13 milionů korun mediálně zviditelnit své radní a náměstky primátora.

Pražský magistrát zviditelní své radní. Za víc než 13 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bohuslav Svoboda

Podmínky pro potenciální uchazeče tendru jsou však až nápadně šité na míru pražské televizi Metropol, která jako jediná disponuje vysílacím prostorem ke splnění podmínek magistrátu.

Magistrát Prahy tímto krokem hodlá získat zpět mediální prostor, který ztratil zrušením vydávání Listů hlavního města Prahy.

Psali jsme:


Za tímto účelem odbor komunikace zpracoval popis, jak by mohla mediálně profilace vypadat. ParlamentníListy.cz jej mají k dispozici. Praha podle něj požaduje 15 minut denního zpravodajství, půl hodiny reportáží, interview a přímé přenosy z tiskových konferencí pořádaných magistrátem.

Jeho tisková mluvčí Tereza Krásenská redakci sdělila, že byli osloveni všichni televizní hráči na trhu, ačkoli připouští, že někteří jsou zcela pro podmínky magistrátu irelevantní.

"Poptávala jsem staré i nové vedení České televize, programové ředitele, ale nikdo mi neodpověděl. Snad nové vedení bude vstřícnější. Proběhla ústní jednání se zástupci TV Prima, ale zatím bez odezvy. Dosud se jako nejvhodnějším kandidátem jeví TV Metropol, která, jak se zdá, je jediná schopná splnit naše nároky," uvedla Krásenská. Vzájemnou vstřícnost pro ParlamentníListy.cz přiznal i ředitel Metropolu Marek Vítek.



Magistrát kromě jiných věcí požaduje ve snaze o svou propagaci i tvorbu videí s možností následného zveřejnění na svém webu, jakož i internetovou stránku zcela věnovanou plnění programového prohlášení.

"Každý radní bude prezentovat populární formou na videu s animací část programového prohlášení, za kterou zodpovídá. Prohlášení vysvětlí na tzv. tabuli jako ve škole svým hlasem. Heslo: Za tohle vám ručím já, Pražané," stojí v textu dokumentu, který má naše redakce exkluzivně k dispozici.

Mluvčí magistrátu pro ParlamentníListy.cz v souvislosti s dosud málo známou regionální televizí přiznala, že doufá v její vyšší sledovanost. Ta je totiž u TV Metropol velkou záhadou.

Televize spustila vysílání až prvního května letošního roku a za léto by prý grafy neměly vypovídací hodnotu. "Oficiální čísla sledovanosti budeme mít až za měsíc září. V létě nemělo smysl sledovanost měřit, navíc jsme přešli od Telefoniky O2 do multiplexu 3, které provozují České radiokomunikace," sdělil redakci výkonný ředitel televize Marek Vítek.

Právě přístup do 3. multiplexu umožní vstup do 450 tisíc domácností a jen ve středních Čechách dokáže TV Metropol teoreticky oslovit 2 miliony diváků. "To je právě důvod, proč jsme Metropol oslovili," uzavřela Krásenská.

"Neuvědomuji si, že by takový tisk vůbec existoval, já o tom nic nevím," reagoval pro ParlamentníListy.cz zastupitel Petr Hulinský (ČSSD). Radní Alexandra Udženija (ODS) pak formou SMS pouze sdělila, že věc postupuje tiskové mluvčí.

Zastupitel ODS Jan Kalousek pak o využití 13 milionů na zviditelnění politické reprezentace Prahy pochybuje. "Podle mých informací budou tyto prostředky použity na  propagaci Hlavního města Prahy prostřednictvím PR odboru, například novoroční ohňostroj," uvedl.

Podle mediálního odborníka Milana Krumla nemusí být nápad magistrátu nutně odsouzen k záhubě. "Alespoň dojde ke konfrontaci mezi sliby politiků a realitou,což občané na regionální úrovní cítí více než na celostátní. Důležitá také bude schopnost radních se mediálně propagovat, v tom by mohl být zádrhel," uvedl Kruml. Expert připouští, že by vzájemná spolupráce mohla přinést profit oběma stranám. "Metropol má v porovnání s ostatními regionálními televizemi nízkou sledovanost, tento projekt magistrátu by ji teoreticky mohl zvednout," míní Kruml.


Úplné vyjádření ředitelky odboru komunikace a tiskové mluvčí Terezy Krásenské, zaslané ParlamentnímListům.cz:

Po několika letech na odboru vypisuji řádná výběrová řízení/veřejné zakázky na základní oblasti komunikace: tisk, nákup mediálního prostoru, PR, nákup propagačních předmětů apod. Cílem je zlevnit náklady a zvýšit komfort pro veřejnost v oblasti magistrátních informací. Zároveň také kladu důraz na použití elektronických prostředků.

Pan primátor avizoval větší otevřenost města, městského úřadu i zlepšení komunikace s občany, a zrušení papírových Listů může být další krok tímto směrem. Od roku 2004, kdy byla smlouva na "Listy" uzavřena, se svět změnil i v oblasti komunikačních technologií a komunikace probíhá především v online prostředí s řádově nižšími vstupními náklady. I přední světové deníky, následované s určitým zpožděním českými, jsou nuceny ekonomickými zákonitostmi hledat podobnou cestu od papírového k digitálnímu formátu. V současné době je proto pro Prahu vhodnějším nahradit papírovou verzi informovanosti Pražanů moderními komunikačními technologiemi, které jsou schopné operativně reagovat na dění v Praze a zároveň jsou levnější. Praha už ostatně takové kanály pro moderní komunikaci má - například webový portál, internet, ale třeba také SMS zpravodajství.

To jsem zvládla postavit v rámci interních zdrojů, teď od 1.9. začala běžet kampaň formou letáků v rámečcích tramvají. Zároveň jsem vyjednala prostor do každého čísla časopisu pro seniory, který Praha vydává "Pražský senior", viz ten aktuální.

Co se týká částky 13,2 milionů korun, je to částka, která "zbyla" v rozpočtu po zrušených "Listech". Tato částka není určená jen na nákup elektronické audiovizuální komunikace.

Navíc v rámci poptávkového řízení jsem zatím oslovila TV Prima, Českou televizi a Metropol TV, abychom o uvedeném záměru jednali - tedy jaké pořady a za jakou cenu jsou schopni dodat. Zatím proběhlo jednání s TV Prima a Metropol TV, dosud jsem žádnou nabídku včetně nějakého finančního návrhu ani od jednoho neobdržela. Česká televize se doposud ani nevyjádřila, zda má či nemá zájem.


Odjinud:


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pavel Kozdera

Jana Maláčová byl položen dotaz

Předsedkyně

Proč myslíte, že zrovna vy můžete stranu dostat zpět do sněmovny, když jste byla u toho, když z ní vypadla? A věříte si v příštích volbách? Podle všeho jste zatím bez šance na návrat. Není to paradox, když máte takovou příležitost, protože jen minimum lidí je spokojených s tím, jak se jim daří?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

13:28 Zoo Ostrava pomůže s posílením divoké populace orla mořského ve Francii

Zoo Ostrava se zapojila do dalšího repatriačního projektu, tentokrát na posílení divoké populace orl…