Rušno ve VV. Radikální místopředseda odsoudil vlastní ministry

23.06.2011 14:26 | Zprávy

Místopředsedovi Věcí Veřejných Tomáši Jarolímovi se nelíbí práce dvou ministrů, zastupujících v Nečasově vládě nejmenší vládní stranu. Teplický zastupitel, který je považován za novou tvář VV, mající za úkol zdůraznit myšlenku boje Johnovy strany proti korupci, ParlamentnímListům.cz řekl, že sám odmítl nabízený post ministra dopravy, kde by nahradil Radka Šmerdu.

Rušno ve VV. Radikální místopředseda odsoudil vlastní ministry

Zatímco média zatím hledají jména, která připadají v úvahu jako náhrada ministra dopravy Šmerdy, takřka jistý kandidát na tento post lákavou nabídku odmítl. "Jsem v té vyšší politice příliš krátkou dobu na to, abych přijal post ministra," přiznal ParlamentnímListům.cz velkorysou nabídku od vedení Véček Jarolím. Důvodem však není spokojenost dlouholetého severočeského bojovníka proti korupci s prací ministra, který po sérii článků MfDNES, upozorňující na údajné praktiky vedení VV, nahradil stranického šéfa resortu Víta Bártu.

Od slov k činům daleko

"Je tomu právě naopak, mám pocit, že u pana Šmerdy je trochu daleko od slov k činům. Nechápu, proč stále nechává ve funkci lidi, u nichž je jasné, že participovali na nefunkčnosti Ředitelství silnic a dálnic na Ústecku. A co je horší, oni jsou přímo podepsaní pod věcmi, které jsou tunelem na miliony ze státního rozpočtu. Tito lidé, konkrétně z bývalého vedení ŘSD na Ústecku, pokud chcete příklad, jsou stále ve svých funkcích," komentuje Šmerdovu činnost Jarolím. Tzv. "kmotři", pohybující se okolo tučných zakázek Ministerstva dopravy, prý v resortu nyní znovu nabírají dech. "V době, kdy byl v čele resortu Vít Bárta, své takřka jisté pozice začali ztrácet, ale mám pocit, že nyní se opět vracejí zpět a to je špatně," říká Jarolím.

Čtěte také:

Další plán VV nevyšel. Nečas nehodlá odvolat ministra Šmerdu

Zase nic. Koalice se nedohodla, zde jsou důvody

Fejka nepovažuji za vyžírku, ale došla mi trpělivost, říká Šmerda

V souvislosti se Šmerdovým nástupcem padají v kuloárech dvě jména- místopředseda VV a bývalý hejtman Libereckého kraje v barvách ODS Petr Skokan a šéf úseku ekonomiky a evropských fondů MDČR Lukáš Hampl, který sedí i v dozorčí radě Českých drah. Jarolím by osobně na postu ministra viděl Hampla. "Je to člověk, který podle mého dokáže různé zájmové skupiny točící se okolo dopravy vrátit tam, kam je zatlačil Vít Bárta," uvedl Jarolím.

Šmerda k Jarolímovi: Dobrý baskytarista, jinak o něm nic nevím

Věci Veřejné ale budou mít zřejmě s odvoláním Šmerdy probém. Postavil se za něj přímo premiér Nečas. Což Šmerda, který prý s pátečním požadavkem Víta Bárty na stranického ministra za VV nemá problém, vítá. "Vážím si podpory inteligentních a pracovitých lidí, myšleno premiéra. Kritika pana Jarolíma se mi těžko hodnotí, v životě jsem ho viděl pouze dvakrát a vím o něm pouze to, že hraje dobře na baskytaru," uvedl Šmerda pro ParlamentníListy.cz.

Jako ministr prý nemá personální pravomoci vůči ŘSD v krajích. "Já mohu jen doporučit šéfovi ŘSD, aby konal," reaguje na Jarolímovu výtku ministr. Sám prý nečiní žádné aktivní kroky, aby se udržel ve funkci, ale zároveň nechce automaticky vyklízet pozici na Bártovo přání. "Mám představu, že můj nástupce kontinuálně naváže na mou práci, resort potřebuje ministra," uvedl Šmerda. Jinými slovy, na postu je ochoten i zůstat, pokud tak bude znít závěr jednání K9.

Ministr Jankovský: Prosadili jsme zákon o veřejných zakázkách

Čtyři posty ve vládě. Tečka

To je ale nepravděpodobné, alespoň podle Tomáše Jarolíma. Podle svých slov bude personální požadavky Véček tvrdě prosazovat i uvnitř strany. "Nevím, proč bychom měli proboha ustupovat? Mě už zarazila ta ochota VV pustit po prvním "krizovém" jednání K12 resorty vnitra a dopravy. VV mají nárok na čtyři křesla ve vládě a já na nich budu osobně trvat," říká místopředseda Véček.

Jarolím Jankovského ve vládě nechce

Jarolímovi se nelíbí ani fungování druhého zástupce Věcí Veřejných v Nečasově kabinetu, Kamila Jankovského. Jméno ministra pro místní rozvoj se mezi kandidáty na výměnu objevilo údajně kvůli sporům s vedením strany. "O tom moc nevím, ale faktem je, že já jsem navrhoval jeho výměnu, v jeho práci jsou velké rezervy" přiznal ParlamentnímListům.cz Jarolím. Nelíbí se mu zejména, jakým způsobem nejméně nápadný ministr Véček komunikuje s regiony.

Personální otázky zůstávají po středečním jednání K9 stále otevřené, prioritu mají nyní podle Jarolíma ty programové. Pro něj osobně jsou nejdůležitější dva body. "Jde mi hlavně o akcie na majitele a majetková přiznání nad částku 20 milionů korun, to je zásadní podmínka," říká místopředseda Véček. Rovněž vyšší zdanění hazardu je prý jednou z nepřekročitelných podmínek setrvání VV v koalici.

Další jednání K9 by mělo podle všeho proběhnout už tuto neděli. Vyjednavači budou mít plné ruce práce, blíží se totiž termín 30. června. K tomuto datu pohrozily VV odchodem z koaličního projektu, pokud do té doby nebude na světě dodatek ke koaliční smlouvě včetně personálních změn ve vládě, které VV zatím marně požadují. VV sice již několikrát stanoveny "deadline" posunuly, tentokrát by k tomu ale podle Jarolíma dojít nemělo. "Já doufám, že termín 30. června je konečný," dodal Jarolím.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Mašek

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Vylučujete spolupráci s koalicí SPOLU?

Koalici kritizujete, znamená to, že byste s ní po volbách nespolupracovali? A s kým tak chcete případně spolupracovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP provede další etapu rekonstrukce stropu nad stanicí Florenc C a opraví tramvajovou trať ve Francouzské ulici

13:21 DPP provede další etapu rekonstrukce stropu nad stanicí Florenc C a opraví tramvajovou trať ve Francouzské ulici

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukci stropní desky nad vestibulem stanice Flo…