Podle Centra pro výzkum veřejného mínění klesla důvěra v prezidenta Miloše Zemana z říjnových 51 na listopadových 39 procent. Co především v tomto období ubralo hlavě státu na popularitě?
Určitě to, že většina těch jeho aktivit v posledních dvou, třech měsících byla spojena s negativní mediální kampaní. Některé jeho činy by se daly těžko vysvětlit i při naopak pozitivní politické kampani. A samozřejmě při obecně protizemanovské naladěnosti většiny médií je ten pokles popularity přirozený.
Takřka shodný výsledek vykázala agentura Focus v průzkumu pro Mf Dnes. Podle něj lidem na prezidentovi vadí především jeho způsob vystupování, holdování alkoholu a nemístné poznámky. Může se v něčem z uvedeného Miloš Zeman změnit?
Ono to vadí jenom někomu. Miloš Zeman byl vždy člověkem, který se snažil glosovat víceméně vtipně události. To jsou ty jeho takzvané poznámky. A v určitých dobách a v určitých souvislostech se to bralo jako plus, teď se to po určité změně atmosféry bere jako mínus. Navíc média připravují veřejnost na představu prezidenta, který je v zásadě apolitický, což Miloš Zeman samozřejmě nikdy nebude. Vždy se bude vyjadřovat k politickým událostem. A protože se vyjadřuje z pozic, které nesdílí většina novinářů, tak je přirozené, že ta reakce je negativní. Navíc je nutno zdůraznit, že některé akce Zemanova okolí v posledních dvou, třech měsících se skutečně nevydařily.
Další politologické a sociologické rozbory poklesu popularity Miloše Zemana najdete ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník