Šťastný z podpalubí Titaniku: Nohy mám v suchu. Ale okusují mi je krysy

25.08.2011 20:37 | Zprávy

Společná vláda ODS a ČSSD žene podle člena TOP 09, která v Praze funguje v opozici, metropoli do záhuby. Praha se prý děsivým hospodařením vedení magistrátu ve stylu legendárního Titaniku pomalu, ale jistě potápí. Zástupci pražské koalice ale kontrují. V podpalubí je prý sucho. I když tam otravují krysy.

Šťastný z podpalubí Titaniku: Nohy mám v suchu. Ale okusují mi je krysy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Boris Šťastný

Poslanec a bývalý šéf pražské TOP 09 František Laudát je po třičtvrtě roce vládnutí velké koalice ODS a ČSSD zděšen. Metropolitní rozpočet prý politici obou stran, jež TOPku v listopadu loňského roku vyšachovali do opozice, uvrhnou do dluhových pastí, ze kterých se jen tak nevzpamatuje.

Praha je Titanik. Do podpalubí už teče

"Praha je Titanik, na kterém se ještě tančí. V podpalubí je ale už voda," sdělil Laudát ParlamentnímListům.cz. Vedení pražského magistrátu prý funguje tak tristně, že Praha nemíří nikam jinam, než do úpadku. Podle člena pražské koalice, zastupitele Borise Šťastného (ODS), se ale i v podpalubí zatím žije bezpečně.


Šťastný kotelníkem

"Já, který se nacházím v podpalubí a jako kotelník přikládám do kotle této lodi, mám nohy v suchu. I když mi je některé krysy okusují," reagoval výmluvně pro redakci. To, kam pomyslná pražská loď dopluje, ale podle něho závisí výhradně na kapitánovi. A tím je Bohuslav Svoboda.


Metafora Františka Laudáta je prý mimo i podle zastupitele Petra Hulinského (ČSSD). "Pokud je Praha v pojetí pana Laudáta Titanikem, je ministerstvo financí ledovcem, který se snaží o potopení," sdělil ParlamentnímListům.cz.

Více o pražské problematice najdete ZDE


Praha jako Izrael. Hrůza

"Praze hrozí, že se dostane do podobné situace jako Izrael v 60. letech. Dnes se tomu říká ztracená dekáda. Totéž hrozí i u nás," upozornil poslanec. Nebezpečí současné koalice je podle něho zejména v naprosté nekompetentnosti řady jejích členů, kteří se oblast, jíž šéfují, učí za pochodu.


"Kdo stěží zvládne středoškolské vzdělání a běžné vysokoškolské ne, od toho lze těžko čekat ve vedení metropole nějaké výsledky," říká poslanec. Fatální problém ale vidí jinde. "Členové koalice sice na první pohled vystupují jednotně, ale v zákulisí si své návrhy bojkotují," apeloval na současné pravolevicové vedení metropole.


I v Německu to začalo nevinně

Zklamán je ale také vládním vývojem. Ten podle něho připomíná přednacistické Německo. "V Německu se před nástupem Hitlera také dostaly extremistické síly nahoru," sdělil redakci s tím, že osoba typu Ladislava Bátory by post podobný tomu, který vykonává, dělat neměla. Situace, do které se vládní koalice dostala, je ale podle něho do jisté míry patová.


"Nevím, co se bude dít dál, pokud pan Bátora zůstane na své pozici, a neustoupí ani TOPka," řekl Laudát s tím, že konec vlády podle něho koaliční půtky znamenat nebudou. I přesto jej ale vládní počiny některých ministrů nenechávají chladným.

"Aby se ministr učil resort až tehdy, kdy si sedne do jeho čela, to je na Česko moc drahý luxus," sdělil ParlamentnímListům.cz exšéf pražské TOPky.


Čtěte také:


Foto: Hans Štembera


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jana Šulcová

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…