Otravné komentáře, vědomé a nepříjemné zírání, vulgární gesta či nevyžádané doteky v hromadné dopravě – to vše může byt podle kampaně sexuální obtěžování. Dle výzkumu odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR zažila obtěžování ve veřejné dopravě každá třetí žena a každý desátý muž v Česku. Cílem nové pražské kampaně je pojmenovat, co to vlastně obtěžování je, a nabídnout přihlížejícím bezpečný způsob, jak zasáhnout.
Kampaň je k vidění od poloviny srpna do poloviny září na městských reklamních plochách, na zastávkách MHD, v autobusech Dopravního podniku hl. m. Prahy i v tramvajích.
Naráží však na vlnu břitké kritiky. Podle Ondřeje Tesárka je kampaň motivována frustrací žen, na které se nikdo nedívá. „Jako muž mám těchto ponižujících kampaní úplně plný zuby. Krávy nasátý na stát skrze státní média školí to poslední, co z mužů zbylo, ale co je nejhorší, lžou. Hele, to že jste hnusný nebo starý je váš problém. Mohu vám tady naservírovat deset tisíc žen, které o zírání stojí a dělají pro to maximum. A nejenom v tramvaji, ale i na internetu. Výstřihy, odhalené nohy, uplé oblečení, make-up, vše za účelem zírání. Že na vás zírají kromě mladých fešáků i starý fotříčci, je váš problém a cena za to, že vy sexualizujete naši interakci,“ popisuje Tesárek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská