Kampaň značky Luteal zobrazuje deset transgender mužů a nebinárních osob. Cílem je propagovat téma menstruace v souvislosti se začleněním těchto osob do mainstreamové společnosti.
„Je to jednoduché. Naším cílem je transformovat zkušenost z menstruace. Luteal je výsledkem silného hnutí, které chce změnit představu o tom, co to znamená krvácet. Je to spojení hluboké touhy a našich těl, které vychází z našeho sebevědomí a z naší schopnosti vědět, co potřebujeme,“ popisuje svou filozofii kanadská značka na webových stránkách.
Pod motem „Lidé mají menstruaci“ je na obrázku, který je součástí kampaně, několik osob oblečených v bílém spodním prádle s červenou skvrnou.
Toto „vyléčení“ se podle značky nemůže stát bez ohledu na danou komunitu. Do svých kampaní i pro každodenní práci tak najímá lidi různých barev pleti z řad modelů, influencerů, kreativců i dodavatelů. „Stejně tak chceme ve spojení se změnou představy o menstruaci podporovat všechny gendery a nebinární osoby.“
Kampaň na sociálních sítích sklízí kritiku.
„Proč chtějí být tito muži tak zoufale ženami?“ napsal uživatel Facebooku, který svým komentářem naráží na obecnou představu, že se na obrázku objevují jen transgender ženy.
Facebookový účet křesťanského podcastu Sheologians s 31 tisíci followerů zase zveřejnil dlouhý příspěvek, ve kterém píše, že se „ženy pomalu vymazávají“.
Další komentáře často zmiňovaly absenci otce či silné mužské figury, což má za následek „zženštění“. „Ukažte mi jednoho muže, který bude mít menstruaci a přežije dvě minuty bez toho, aby brečel a chtěl svou mámu. Pak si řekneme, zda platí, že ‚lidé mají menstruaci‘,“ říkal jeden z příspěvků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab