„Menstruace se netýká jen žen,“ upozorňují transgender a nebinární osoby v kampani kanadské značky

17.02.2021 21:11 | Zprávy

Kanadská značka Luteal zobrazuje ve své kampani deset transgender mužů a nebinárních oso. „Měníme představu, co to znamená krvácet,“ uvádí značka prodávající produkty pro úlevu od menstruační bolesti. Cílem je propagovat téma menstruace v souvislosti se začleněním těchto osob do mainstreamové společnosti, informuje magazín pro ženy na serveru Aktuálně.cz.

„Menstruace se netýká jen žen,“ upozorňují transgender a nebinární osoby v kampani kanadské značky
Foto: Hans Štembera
Popisek: LGBT komunita, ilustrační foto

Kampaň značky Luteal zobrazuje deset transgender mužů a nebinárních osob. Cílem je propagovat téma menstruace v souvislosti se začleněním těchto osob do mainstreamové společnosti.

„Je to jednoduché. Naším cílem je transformovat zkušenost z menstruace. Luteal je výsledkem silného hnutí, které chce změnit představu o tom, co to znamená krvácet. Je to spojení hluboké touhy a našich těl, které vychází z našeho sebevědomí a z naší schopnosti vědět, co potřebujeme,“ popisuje svou filozofii kanadská značka na webových stránkách.

Pod motem „Lidé mají menstruaci“ je na obrázku, který je součástí kampaně, několik osob oblečených v bílém spodním prádle s červenou skvrnou.

Toto „vyléčení“ se podle značky nemůže stát bez ohledu na danou komunitu. Do svých kampaní i pro každodenní práci tak najímá lidi různých barev pleti z řad modelů, influencerů, kreativců i dodavatelů. „Stejně tak chceme ve spojení se změnou představy o menstruaci podporovat všechny gendery a nebinární osoby.“ 

 

 

Kampaň na sociálních sítích sklízí kritiku.

„Proč chtějí být tito muži tak zoufale ženami?“ napsal uživatel Facebooku, který svým komentářem naráží na obecnou představu, že se na obrázku objevují jen transgender ženy.

Facebookový účet křesťanského podcastu Sheologians s 31 tisíci followerů zase zveřejnil dlouhý příspěvek, ve kterém píše, že se „ženy pomalu vymazávají“.

Další komentáře často zmiňovaly absenci otce či silné mužské figury, což má za následek „zženštění“. „Ukažte mi jednoho muže, který bude mít menstruaci a přežije dvě minuty bez toho, aby brečel a chtěl svou mámu. Pak si řekneme, zda platí, že ‚lidé mají menstruaci‘,“ říkal jeden z příspěvků.


 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dárek pro Ukrajinu. 111 miliard? Splácet nemusíte. Kdo nesouhlasil, neuspěl. I EU půjčila

9:20 Dárek pro Ukrajinu. 111 miliard? Splácet nemusíte. Kdo nesouhlasil, neuspěl. I EU půjčila

„Nenašel jsem jediného občana, který by si přál, aby peníze nešly na pomoc Američanům a místo toho r…