„Musel to vědět.“ Kalousek vystoupil k tragédii na železnici. Obvinění Jančury

09.06.2024 10:45 | Monitoring

RegioJet oznámil, že příčinou srážky vlaků v Pardubicích byla konstrukční chyba, které si společnost nebyla vědoma. Z provozu proto stahuje všechny spací vozy rakouského typu. Exministr a někdejší předseda Miroslav Kalousek (TOP 09) vyjádřil pochybnosti, že firmě nebyly konstrukční nedostatky vagónu známy. Mnoho lidí má na věc podobný pohled. Zaznívalo i volání po rezignaci ministra dopravy Martina Kupky (ODS) kvůli selhání bezpečnostního systému.

„Musel to vědět.“ Kalousek vystoupil k tragédii na železnici. Obvinění Jančury
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak firmy Regiojet

Ve vagonu společnosti RegioJet zemřely při nehodě v Pardubicích čtyři ženy. Při tragédii se ve středu kolem 23:00 srazil rychlík RegioJetu a nákladní vlak ČD Cargo. Zemřely dvě Slovenky a dvě Ukrajinky, dalších 27 lidí bylo zraněno.

RegioJet již oznámil, že od soboty vyřazuje z provozu všech 13 spacích vagonů rakouského typu, které vlastní. Důvodem jsou konstrukční nedostatky, které se projevily při nehodě v Pardubicích i dříve při nehodě v Rakousku a o nichž dosud společnost nevěděla. Majitel RegioJetu Radim Jančura v rozhovoru pro Seznam Zprávy řekl, že v pondělí odešle doporučení pro stažení všech vozů tohoto typu v celé EU.

Podle Miroslava Kalouska není možné, aby si Jančura nebyl vědom konstrukčních nedostatků. „Absolutně nevěřím, že Jančura nedostatky svých vagonů neznal. Nerozumím tomu,“ uvedl na sociální síti X.

„Ale o tom, že to jsou hezky přemalované ,hadráky' či ,papíráky', jsem slyšel v dopravní komunitě mnohokrát. Těžko si toho nemohl být vědom sám majitel,“ dodal Kalousek.

 

 

A jeho názor mnozí sdíleli. „Pan Jančura je schopen téměř čehokoliv. Vždy byl navíc pod dobrovolnou ochranou v podstatě všech médií, protože nám ,zlepšil dopravu'. Já jej znám, z mnoha činů, jako kreaturu,“ napsal Radek Pokorný.

„Ono je totiž Jančurovi těžko věřit. Člověk tvrdící, že má jen jedny kalhoty, protože druhé nepotřebuje, je uvěřitelný asi jako čestně podnikající Babiš, který nikdy nebyl estébákem. Jen lež, přetvářka a navoněná bída,“ dodal diskutér Mirek.

Podle některých Jančura neměl potřebu řešit problémy vagonů, dokud se nestala nehoda: „Dokud se nic nestalo, tak si těžko mohl stěžovat na konstrukční nedostatky,“ zněl další kritický hlas.

Mnoho lidí poukazuje na to, že v první řadě měl fungovat bezpečnostní systém.

„Souhlasím s tím, že vlaky RegioJet jsou hromada šrotu, ale to, že tam nebyl aktivní zabezpečovací systém, je na rezignaci ministra dopravy a všech, co s tím mají něco společného. Totální nekompetentnost a ostuda, která stála životy lidí," uvedl Oskar Koristka.

Ministr dopravy Martin Kupka z ODS po železniční nehodě v Pardubicích v pořadu Interview ČT24 řekl, že tragédie ukázala, že je nejvyšší čas zavést v Česku evropský zabezpečovací systém ETCS.

„Lokomotivy se sotva ,políbily' a první osobní spací vagon je zmačkaný jako papírový pytlík. Tady někdo něco zanedbal a má na svědomí čtyři životy. A ocel to nebyla, ta se na místě vůbec nevyskytla,“ komentoval tragickou nehodu další diskutér.

„Jančura nakoupil staré šmejdy a lidé si myslí, že jde o moderní vlaky. Říkám to od začátku provozu RegioJetu. České dráhy vedle toho vypadají jako vozy japonské železnice. Pokud se bavíme o hlavních tratích, kde Jančura jezdí,“ dodal Jan Pánik, zástupce šéfredaktora Fórum 24.

„Příčina té nehody nejsou shnilé vagony," upozornil Jirka Staněk a dodal: „Jančuru bych řešil až budeme znát viníka chybějícího zabezpečení a bude vyšetřován. Tohle působí jako odvádění pozornosti od vážnějšího problému.“

RegioJet uvedl, že se při nehodě u Pardubic zlomil rám vozu mezi prvním a druhým kupé. „Zlomení rámu bylo příčinou toho, že se při nehodě v Pardubicích zcela zlomil vůz a je i příčinou obětí na životech,“ sdělil RegioJet. Podobně poškozený byl vůz stejného typu i v roce 2018 při nehodě v rakouském Salzburgu. Zranilo se při ní 54 lidí.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Natálie Brožovská

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Padákovému Kraďouskovi také prý nebyly známy vlastnosti padáků, které vedly k smrti řady vojáků. Ví o čem mluví. , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusefuki , 09.06.2024 12:57:17

|  5 |  0

Další články z rubriky

Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

4:44 Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

Na konci listopadu uplyne půlroční lhůta, o které Otakar Foltýn opakovaně hovořil jako o limitu svéh…