Německý automobilový koncern Volkswagen v reakci na slábnoucí poptávku po automobilech se spalovacími motory uvažuje uzavřít továrnu v Číně, kde se vyrábějí i vozy Škoda. Podle některých informací na českém internetu má definitivně skončit například dlouholetý lídr trhu malých aut v Česku Fabia Combi.
Klíčová informace ohledně osudu některých modelů vyráběných ve Škodě Auto zazněla na zasedání evropské a světové rady koncernu Volkswagen. Konkrétně se jedná o modely Fabia, Scala a Kamiq. Postupně mají být vyřazovány z výroby mezi roky 2026 a 2027, uvádí na serveru Autoživě.cz novinář Ondřej Komárek a dodává, že hlavním důvodem je zelená politika, konec spalovacích aut a přechod na elektromobilitu.
Tato zpráva vzbudila mezi zaměstnanci značnou nejistotu. Nejsou k dispozici informace o tom, které modely tyto vozy nahradí. Situace Volkswagenu a Škody není zrovna růžová, elektromobily se neprodávají, jenže automobilky podle všeho ukončily vývoj a přípravy nových aut se spalovacími motory.
Z plánů na příští roky se zatím mluví pouze o nových verzích Škody Superb, Škody Octavia a Škody Kodiaq. Tyto verze by ale měly být poslední aktualizací těchto modelů v rámci spalovacích motorů. Zaměření na menší městská auta by měl zatím pokrýt nový elektromobil Škoda Epiq. Jedná se o městský crossover, který dorazí na trh v příštím roce a jeho cenovka bude podle serveru cc.cz přesahovat 600 tisíc v základní výbavě. Osud oblíbené Škody Fabie nebo scaly zatím zůstává nejistý.
Komentátor Martin Schmarcz proto apeluje, aby česká vláda ve snaze zachránit vlastní automobilku se staletou tradicí v Bruselu konečně naplno odmítla nesmyslné plány Green Dealu.
„VW je ztracený a tři modely Škodovky s ním. Důsledek submisivity, kdy se šéfové automobilky nikdy neozvali proti GD. Politika appeasementu vůči klima fanatikům je cesta do pekel. Česko ztracené být nemusí. Ale chce to v Bruselu bouchnout do stolu a přestat GD plnit. Nebuďme hodní!“ vyzývá Schmarcz.
VW je ztracený a 3 modely Škodovky s ním.
— Martin Schmarcz (@mschmarcz) September 19, 2024
Důsledek submisivity, kdy se šéfové automobilky nikdy neozvali proti GD.
Politika appeasementu vůči klima fanatikům je cesta do pekel.
Česko ztracené být nemusí. Ale chce to v Bruselu bouchnout do stolu a přestat GD plnit. Nebuďme hodní!
Podle europoslance TOP 09 Ondřeje Koláře ale nejde o žádnou tragédii a oblíbené modely nahradí jiná auta. „Uf. No tak se budou vyrábět jiné modely, no. Tomu se říká vývoj. Nebo by se dál měly montovat i felcky, stopětky a tudory?“ ptá se Kolář a jaksi zapomíná, že obyčejní lidé si nechtějí pořizovat nejlevnější vůz od domácí značky za více než 600 tisíc korun.
Uf. No tak se budou vyrábět jiné modely, no. Tomu se říká vývoj. Nebo by se dál měly montovat i felcky, stopětky a tudory?
— Ondřej Kolář (@OndrejKolar6) September 20, 2024
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič