,,To zkoušejte na dvacetiletý parchanty.” Česká spořitelna neuvidí ráda

03.04.2024 11:12 | Monitoring

Systém internetového bankovnictví George, který provozuje Česká spořitelna, rozzlobil jednu z klientek banky. Ve vzkazu klientské podpoře, který banka neuvidí ráda a který se začal šířit po internetu, si stěžovala, že se do systému nemůže dostat. Rozhořčilo ji i to, že jí bankovní komunikace oslovuje ,,Lenko". ,,Ty vaše korporátní newspeaky si zkoušejte na dvacetiletý parchanty," napsala spořitelně, jejíž představitelé v poslední době vstupují do politické a společenské diskuse.

,,To zkoušejte na dvacetiletý parchanty.” Česká spořitelna neuvidí ráda
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bankomat, ilustrační foto

„Kurva, se mi nejde dostat do George, mám nový telefon a neumím s těma zasranýma QR kódama. Táhnou mi pátý gumy a vím píču o těch vašich technologiích. Laskavě se mi ozvěte, nebo si vyberu všechny prachy a radši si je šoupnu do matrace. A opovažte se mě oslovit jako minule - dobrý den, Lenko. Jsem paní Kugler a ty vaše korporátní newspeaky si zkoušejte na dvacetiletý parchanty," napsala v komunikaci 

Česká spořitelna čelila hněvu veřejnosti i před nedávnem - kvůli poplatku za výběr z bankomatu zahraniční kartou. Ten nasadila ve výši 169 korun za jednu transakci. A internetem koluje účtenka z bankomatu, kde výběr 200 korun skutečně stál 369 korun.

„Poplatek účtujeme proto, že správa bankomatů je velmi nákladná (pronájem lokality, energie, zajištěni bezpečnosti a podobně),“ vysvětlovala tehdy spořitelna na sociální síti X.

Navíc klient podle nich má i druhou možnost, a to využít službu Dynamického převodu měny (DCC). Ta je ovšem považována za velmi nevýhodnou, peníze se totiž převádějí v kursu, jaký si určí obchodník nebo banka. Není to sice téměř dvojnásobek, ale rozdíl v neprospěch klienta může být i přes deset procent.

Kritizována byla také za poplatek za výběr na přepážce. Jak Parlamentní listy monitorovaly loni, za výběr na přepážce v České spořitelně bylo účtováno 100 Kč, v Komerční bance o 15 korun méně. Zpoplatněny poměrně výrazně byly i písemné výpisy z účtu, zákazník se tak bez internetu úplně neobejde. Tedy pokud chce ušetřit. Zhruba 30 % občanů však přístup k internetu nemá, nebo nevyužívá internetové bankovnictví.

Řada lidí se pak snaží obcházet požadavky bank, které chtějí, aby účet byl aktivní, nebo aby klient platil kartou, aby mohl požívat nejrůznějších výhod. Češi se pak snaží tuto podmínku všemožně obcházet, například kupují housky po jedné. Nebo si posílají peníze z jednoho účtu na druhý. Jsou ale i tací, kteří kvůli této podmínce přišli o výhodné úročení. Na Českou spořitelnu však zákazník před nedávnem vyzrál jednoduchým trikem. A pochlubil se.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Vanda Efnerová

Schodek

Paní ministrině,tohle jste přece musela vědět dopředu,nejdříve přebytek a nyní znovu schodek,tohle přece nedělá zodpovědná vláda,hrajete s námi habaďůru a mnoho lidí už Vám nevěří a přibývají další,váš post bude mít na ministerstvu,jak tak předpokládám podle toho co se děje jepičí život,měla jste bý...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Hádám, že klienta by neměl peněžní ústav oslovovat tak vlezle a vtíravě .... Lenko ! ..................., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseVierka , 03.04.2024 16:13:38
Klient má zůstat .... pan, nebo paní ! Slušné oslovení jak pro mladé klienty i ty dříve narozené.

|  8 |  0

Další články z rubriky

Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

4:40 Ombudsman Křeček k případu Vladimíra Kapala: Dopis jsem dostal. Je třeba se zamyslet

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček reaguje na případ šéfredaktora Svobodného rádia Vladimíra Kap…